arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

شاخص بورس همچنان بر مدار صعود

شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) ۱۵ هزار و ۸۱۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۷۴۱ هزار و ۹۵۲ واحد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۳ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با پنج هزار و ۸۹۷ واحد افزایش به ۲۵۲ هزار و ۵۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با سه هزار و ۹۲۰ واحد رشد به ۱۶۷ هزار و ۵۷۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۱ هزار و ۷۳۱ واحد افزایش به رقم ۹۴۱ هزار ۸۶۳ واحد رسید، شاخص بازار اول ۱۱ هزار و ۸۷۵ واحد و شاخص بازار دوم ۳۰ هزار و ۷۱۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۲۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۷۹۶ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۷۴۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۶۸۹ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۰۹ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۵۹ واحد و سرمایه گروه توسعه ملی (وبانک) با ۵۴۱ واحد واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۴۶۰، فولاد خراسان (فولاد) با ۲۸۹ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۴۳ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۳۹ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۳۹ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۱۲۵ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، سرمایه گذاری خوارزمی، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۱۶ میلیون و ۲۷۴ هزار برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۶۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۹۶ واحد افزایش داشت و بر روی کانال نه هزار و ۷۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۸۱۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴۲ هزار و ۲۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد پالایش نفت لاوان (شاوان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و نفت پاسارگاد (شپاس) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان