arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم: خلوت شدن بیمارستان ها در استان، به معنی پایان کرونا نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با بیان اینکه خلوت شدن بیمارستان‌های این استان به معنی پایان کرونا نیست گفت: اگر چه در حال حاضر بیمارستان‌های استان خلوت شده است، اما باید بدانیم که اگر مراقبت لازم را نداشته باشیم، ممکن است بار دیگر شاهد پیک بعدی کرونا در قم باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در جلسه هفته سلامت افزود: برای غلبه بر بحران‌ها نیازمند به یک کار تیمی و نیز ستاد بحرانی قوی و کارآمد هستیم، که این مهم در قم محقق شده است.

وی ادامه داد: مردم فهیم ما همواره نیکو درخشیدند و در راستای طرح فاصله گذاری اجتماعی به خوبی به عرصه آمدند و اینک در زمینه فاصله گذاری هوشمند نیز امیدواریم که این همکاری‌ها در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس ادامه داشته باشد

قدیر با تقدیر از اقدام‌های استاندار قم به منظور مقابله با کرونا در این استان، اظهار داشتت: استاندار قم به عنوان یک فرمانده خوب فعالیت قابل توجهی در این بحران داشتند و تلاش کردند تا با به کارگیری همه دستگاه‌ها در راستای رفع مشکلات در مقابله همه جانبه با ویروس کرونا گام برداشته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس این استان، تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که ویروس کرونا تمام نشده و باز هم ممکن است پیک مجددی را شاهد باشیم و مراجعه حجم گسترده مردم در بیمارستان‌ها و اشغال تخت‌های بیمارستانی دیده شود.

وی ادامه داد: مردم عزیز کشورمان تهدید کووید۱۹ و تحریم را به یک فرصت تبدیل کردند، بطوریکه در تولید انواع لوازم بهداشتی، ضدعفونی و حفاظت فردی مشکلی در مملکت نداریم

قدیر افزود: مقرر شد تا بیمارستان شهید بهشتی پذیرش جدید بیمار کرونایی نداشته باشد، تا بیماران غیرکرونایی نیز خدمات لازم را دریافت نمایند.

وی با تقدیر از زحمات رسانه‌ها در راستای آگاه سازی مردم ادامه داد: شرایط ناشی از شیوع کرونا و ضرورت رعایت مسایل بهداشتی، حفاظت فردی، قرنطینه خانگی و همچنین اجرای طرح فاصله گزاری هوشمند، اطلاع رسانی دقیق در این ایام یک الزام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: در حالی که غربی‌ها در بحران کرونا حتی در تامین نیاز‌های اولیه بهداشتی مردم با مشکل مواجه شدند، مردم ایران اسلامی با وجود تحریم توانستند عملکردی درخشان را در مهار این بیماری از خود به ثبت برسانند.

کووید ۱۹، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان