arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۴ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو: سازمان بهداشت جهانی نیاز به تغییرات دارد / ممکن است دیگر به دوران پرداخت کمک به این سازمان برنگردیم
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۰:۱۶
وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه تهدید کرد که ایالت متحده ممکن است هرگز دیگر به دوران پرداخت کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت برنگردد. مایک پمپئو در ادامه تهدیدات دولت ترامپ گفت: تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ممکن است قبل از سرگیری کمک‌های معلق شده نزدیک به یک میلیارد دلاری واشنگتن مجبور به کناره گیری شود.
سخنگوی وزارت خارجه: توسعه علم و فناوری در عرصه هوافضا حق قانونی ملت ایران است / پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور اقدامی صلح‌آمیز است / هیچ قطعنامه‌ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی‌کند
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۰:۱۶
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به مواضع اخیر آمریکا با تأکید بر اینکه توسعه علم و فناوری به‌ویژه در حوزه هوافضا حق قانونی ملت ایران است، پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور» را اقدامی صلح‌آمیز و در راستای سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران خواند.
رشد ۳۸ درصدی مرگ بر اثر کرونا در آفریقا / تعداد مبتلایان ۴۳ درصد رشد داشت
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۰:۱۵
سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد که شمار مرگ و میر کرونا در آفریقا ۳۸ درصد و تعداد مبتلایان ۴۳ درصد در هفته گذشته افزایش یافته است. بخش منطقه‌ای آفریقا سازمان جهانی بهداشت در گزارش توییتری اعلام کرد که ابتلا به کرونا در آفریقای جنوبی، الجزایر، کامرون، غنا، ساحل عاج و گینه بیش از دیگر کشور‌های این قاره است این کشور‌ها ۶۶ درصد از موارد گزارش شده کرونا را در منطقه آفریقا به خود اختصاص داده‌اند
سرنوشت نخست وزیری عراق؛ تکرار استعفا یا تصویب دولت؟ / الکاظمی، تهدید به استعفا کرد
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۰:۱۵
«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مکلف عراق در نشست روز گذشته (چهارشنبه) جناح‌های شیعی در دفتر «هادی العامری»، رییس ائتلاف «الفتح» نام‌های برخی از اعضای دولت خود را اعلام کرد که مخالفت چند جناح را به دنبال داشت و سبب شد که وی به استعفا از ماموریت خود در تشکیل دولت هشدار دهد.
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران: بیماران جدید بستری شده نشان از سیر مستمر این بیماری دارد / حضور پرتراکم شهروندان افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۰:۱۵
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: هنوز با خاموشی این بیماری روبرو نیستیم و بیماران جدید بستری شده نشان دهنده سیر مستمر این بیماری در تهران است. حضور پرتراکم شهروندان تهرانی می‌تواند افراد را در معرض خطر قرار دهد و به دلیل آلوده بودن سطوح سبب افزایش تعداد بیماران و سرعت بیشتر سرایت شود، چرا که این بیماری چهره فریبنده‌ای دارد و می‌تواند به راحتی ایجاد طغیان‌های نوین کند.
ماه رویت نشد، شنبه روز اول ماه رمضان است
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۰:۱۴
بر اساس گزارش استهلال ماه رمضان، شنبه اول ماه مبارک رمضان اعلام شد. در این گزارش آمده است: تقویم رسمی کشور مستخرج مرکز تقویم وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، و کارشناسان رؤیت هـلال، پیش‌بـینی کرده‌اند هـلال ماه رمضان المبارک در غـروب روز پنجشنبه در کشور قابل رؤیت نیست؛ بنابراین ماه شعبان ۳۰ روزه بوده و غرّه ماه رمضان ۱۴۴۱ روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه خواهد بود.
اولین واکنش رسمی روسیه به پرتاب ماهواره نور / پرتاب ماهواره نظامی ایران هیچ تناقضی با تصمیمات سازمان ملل ندارد
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۰:۱۴
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که پرتاب ماهواره نظامی ایران هیچ تناقضی با تصمیمات سازمان ملل در رابطه با برنامه هسته‌ای این کشور ندارد. پیش از وی نیز رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در واکنش به اتهام‌زنی‌های واشنگتن به ایران گفته بود که پرتاپ ماهواره نظامی ایران به فضا نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نبوده است.
وزیر بهداشت، خطاب به همتای آمریکایی: حاضریم به مردم گرفتار آمریکا کمک کنیم
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۰:۱۴
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت آمریکا برای کمک به ایران نوشت: حاضریم به مردم گرفتار آمریکا برای نجات از درماندگی دولتشان برای برون رفت از شرایط سهمگین کنونی کمک کنیم.
آیت الله سیستانی، روز جمعه را روز اخر ماه شعبان در عراق اعلام کرد
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۰۰:۱۳
در اطلاعیه‌ی دفتر آیت الله سیستانی آمده است، برای ایشان رویت ماه مبارک رمضان در غروب روز پنج شنبه به اثبات نرسید و لذا روز جمعه (۵ اردیبشهت ۱۳۹۹) روز آخر ماه شعبان در عراق و مناطق اطراف است؛ و در این مناطق روز شنبه، روز اول ماه مبارک رمضان اعلام می‌شود.
مجموع جانباختگان کرونا به ۵۴۸۱ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۶:۲۳

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. او اعلام کرد: تاکنون 87 هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۴۸۱ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون 64 هزار و۸۴۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۱۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند

هیچ استانی در «وضعیت قرمز کرونا» نیست
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۲:۳۶

حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روند ابتلای به ویروس کرونا در کشور سیر نزولی دارد گفت: هیچ استانی در کشور وضعیت قرمز ندارد.

ادعای تلویزیون پاکستان: چین واکسن کرونا را تولید کرد
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۹:۳۶

"سعدیه افضال" مجری برنامه شبکه خبری "۹۲"، چهارشنبه شب در اسلام‌آباد مدعی شد که واکسن ضد ویروس کووید-۱۹ در چین تولید شده و این کشور تصمیم دارد این واکسن را به عنوان اولین کشور به پاکستان ارسال کند. وی اظهار داشت: چین طی ۳‌ ماه آینده آزمایش واکسن تولیدی خود را در پاکستان به اجرا خواهد گذاشت.

واریز وام یک میلیونی کرونا از صبح امروز
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۹:۳۶

رئیس کل بانک مرکزی در پیام اینستاگرامی خود نوشت: از امروز به تدریج ۱۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان (وام یک میلیون تومانی قرض الحسنه) به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز می‌شود. همانطوری که قبلا اعلام کرده ایم با تامین منابع مالی مورد نیاز بانک مرکزی آمادگی دارد، وام یک میلیون تومانی قرض الحسنه را به حساب ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار سرپرستان خانوار‌ها واریز کند. این وام به تدریج به حساب سرپرستان خانوار‌ها که کد ملی خود را به سامانه مربوطه ارسال کرده بودند از فردا واریز خواهد شد و مابقی نیز پس از تکمیل لیست آن تا پنجشنبه هفته آینده به حساب سرپرستان واریز خواهد شد.

واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره نظامی ایران به فضا
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۹:۳۵

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) در واکنش به پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا گفت که واشنگتن ایران را از نزدیک زیر نظر دارد.

وی که در کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «ما بیشتر از خود ایرانی‌ها درباره آنها می‌دانیم.»

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۰۸:۵۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان