arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

پلیس روسیه برای دفاع از خود، اجازه شلیک دریافت می‌کند

وزارت کشور روسیه لایحه قانونی را به پارلمان این کشور تقدیم کرده است که در صورت تصویب، پلیس می‌تواند برای دفاع از خود در برابر افرادی که اسلحه دارند به آنان شلیک کند. در این لایحه قانونی همچنین پیشنهاد شده است به پلیس اجازه داده شود در صورت نیاز به نجات جان انسان‌ها، بازداشت مجرمان، وقوع ناآرامی و یا بروز شرایط اضطراری برای مقابله با تهدید تروریستی، در خودرو افراد را بدون اجازه مالک آن باز کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در روسیه افراد می‌توانند پس از رسیدن به سن قانونی، اسلحه خریداری کنند و همین مساله باعث شده است که بسیاری از جوانان به داشتن اسلحه کمری علاقه‌مند شوند.

در صورت تصویب این لایحه قانونی، ماموران پلیس در صورتی که اقدامات فرد متخلف را تهدید تلقی کنند اجازه دارند به سوی وی تیراندازی کنند، البته اگر فرد مقابل دست به اسلحه برده باشد یا به نظر برسد که می‌خواهد از آن علیه پلیس استفاده کند.

در این لایحه قانونی همچنین پیشنهاد شده است به پلیس اجازه داده شود در صورت نیاز به نجات جان انسان‌ها، بازداشت مجرمان، وقوع ناآرامی و یا بروز شرایط اضطراری برای مقابله با تهدید تروریستی، در خودرو افراد را بدون اجازه مالک آن باز کند.

علاوه بر این، با تصمیم روسای مراکز پلیس، ماموران می‌توانند خانه‌های مسکونی یا اماکن دیگر را محاصره کنند.

ماموران پلیس همچنین اجازه خواهند یافت در محدوده محاصره شده به کنترل و بازبینی افراد، خودرو‌ها و محموله‌ها بپردازند. در صورتی که فرد با بازرسی خود ازسوی ماموران پلیس مخالفت کند به وی اجازه ورود به محدوده محاصره شده یا خروج از آن داده نمی‌شود.

اگر چه در اخبار رسانه‌های دولتی روسیه هیچ اشاره‌ای به دلیل پیشنهاد این لایحه در شرایط فعلی نشده است، اما چند روز پیش، مقاومت یک فرد برای بازداشت توسط پلیس و ناتوانی پلیس‌هایی که وسایل لازم برای بازداشت و انداختن او به داخل خودرو را نداشتند به سوژه‌ای در شبکه‌های اجتماعی روسیه تبدیل شد با این وجود نباید از این واقعیت چشم پوشی کرد که بسیاری در روسیه از پلیس این کشور می‌ترسند.

در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، بنظر می‌رسد فیلمبردار زنی است که با یک کودک در کنار صحنه قرار دارد و از پلیس می‌خواهد این فرد را به دلیل تخلف از طرح خود انزوایی خانگی که به معنی خارج نشدن از منزل بدون مجوز است، بازداشت نکنند.

بنظر می‌رسد طرح خود انزوایی خانگی که از ۱۰ فروردین ماه امسال در روسیه آغاز شده و فعلا قرار است تا ۱۰ اردیبهشت ادامه داشته باشد معترضان زیادی در شهر‌های مختلف پیدا کرده است چرا که همین چند روز پیش بود که پلیس روسیه ۱۴ نفر را در یک تجمع غیرقانونی در مخالفت با طرح خود انزوایی خانگی در شهر ولادی قفقاز پایتخت جمهوری اوستیای شمالی دستگیر کرد.

ساکنان سه شهر دیگر روسیه نیز در شبکه‌های اجتماعی مخالفت خود را با ادامه طرح قرنطینه خانگی اعلام کردند؛ بنابراین دور از ذهن نیست که بگوییم دولت روسیه خود را آماده مقابله با اعتراضات در مخالفت با طرح خود انزوایی خانگی می‌کند طرحی که به نظر می‌رسد حداقل به این زودی‌ها در پایتخت روسیه متوقف نخواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان