arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

بلایی که کرونا سر لژیونر‌های ایرانی آورد / سردار آزمون به سری آ می پیوندد؟

آزمون، جهانبخش، پورعلی‌گنجی و بقیه روز‌های سختی را آن سوی مرز‌های ایران سپری می‌کنند و حواشی متعددی درباره آینده‌شان به گوش می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه شهروند نوشت: «این روز‌ها فوتبال نه‌تنها برای بازیکنان ایرانی که در لیگ داخلی به میدان می‌روند، تعطیل شده؛ بلکه لژیونر‌ها در شرایط سخت‌تری و اکثرا دور از خانواده مجبورند روز‌های قرنطینه و بدون فوتبال را سپری کنند. از مرتضی پورعلی‌گنجی و رامین رضاییان بگیر که در قطر با یکدیگر تمرینات مشترک‌شان را در خانه و محیط‌های باز برگزار می‌کنند تا سردار آزمون که در روز‌های قرنطینه دائما اخبار و شایعات مربوط به انتقال خود به تیم‌های بزرگ اروپا را در رسانه‌های مختلف خارجی و داخلی می‌خواند. بدون شک کرونا می‌تواند زندگی فوتبال خیلی از لژیونر‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ هم از نظر مالی و هم از نظر پیشرفت فنی و فوتبالی.

سردار آزمون؛ اوج شایعات در قرنطینه

با توجه به قرنطینه سراسری در روسیه و بسته‌شدن مرز‌های این کشور، سردار این روز‌ها در روسیه قرنطینه شده و به استراحت می‌پردازد. البته تعطیلی مسابقات باعث نشده مهاجم ایرانی تیم زنیت شایعات و حواشی کمتری را اطراف خود ببیند. در هفته‌های اخیر قطعا در رسانه‌های مختلف اخبار مربوط به انتقال آزمون به ناپولی را خوانده‌اید؛ موضوعی که رسما تأیید نشده، اما گفته می‌شود زنیت بر سر این انتقال با باشگاه ایتالیایی درحال چانه‌زنی است. اخیرا سردار از سوی یک سایت روسی به‌عنوان بهترین لژیونر لیگ روسیه انتخاب شده؛ موضوعی که می‌تواند به تعداد مشتریان این مهاجم ایرانی بیفزاید.

مهدی طارمی؛ از پرتغال تا چین

دیگر مهاجم ایرانی که در پرتغال بازی می‌کند نیز، با پیشنهاداتی برای فصل آینده روبه‌رو شده، اما به نظر می‌رسد کرونا فعلا همه چیز را متوقف کرده است. مهدی طارمی که در ترکیب ریوآوه در لیگ پرتغال عملکرد خوبی داشته، با یکی از گزینه‌های خرید تیم اسپورتینگ لیسبون، از مدعیان همیشگی پرتغال مواجه شده است. از سوی دیگر، اخیرا خبر رسیده مهدی طارمی چند پیش پیشنهاد اغواکننده‌ای از لیگ چین دریافت کرده که به خاطر طی‌کردن مسیر پیشرفت خود در اروپا آن را رد کرده است.

مجید حسینی؛ ماندن در ترابزون حتی با کاهش دستمزد

یکی دیگر از لژیونر‌های ایرانی که شایعات پیرامون انتقالش به لیگ‌های معتبر وجود دارد، مجید حسینی است. این مدافع ملی‌پوش که دومین فصل حضورش در ترابزون اسپور ترکیه را سپری می‌کند، بعد از شایعاتی که پیرامون انتقالش به بوندسلیگا وجود داشت، در مصاحبه‌ای تأکید کرده دوست دارد فصل آینده را هم در این تیم بماند. این بازیکن حتی در صورت کاهش دستمزد خود به خاطر کرونا هم قبول کرده قراردادش را با ترابزون اسپور تمدید کند.

جهانبخش؛ کرونا اجازه درخشش نداد

علیرضا جهانبخش که در سال‌های اخیر جزو موفقیت‌ترین لژیونر‌های ایران بوده و با درخشش خود در هلند به لیگ جزیره راه یافته، یکی از بدشانس‌ترین بازیکنان در قبال شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود. این هافبک خلاق ایرانی تیم برایتون که مصدومیت سختی را در ماه‌های پایانی سال ٢٠١٩ سپری کرد، با قدرت به ترکیب برایتون بازگشت و گل‌های حساس و زیبایی برای تیمش به ثمر رساند، اما در حالی که به اوج آمادگی رسیده بود، به دلیل شیوع کرونا لیگ انگلیس متوقف شد. با وجود قرارداد بلندمدت جهانبخش با برایتون اخباری مبنی بر جدایی احتمالی او در پایان فصل به گوش می‌رسد.

لژیونر‌های بلژیکی؛ باثبات و نسبتا موفق

امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، کاوه رضایی، یونس دلفی، میلاد محمدی و علی قلی‌زاده ٦ بازیکنی هستند که در لیگ بلژیک فوتبال خود را دنبال می‌کنند. به جز عزت‌اللهی که به خاطر نیمکت‌نشینی‌های زیاد فصل چندان خوبی را سپری نکرده، بقیه بازیکنان ایرانی در بلژیک فصل نسبتا خوبی را سپری کردند. با این که فدراسیون فوتبال بلژیک بعد از شیوع کرونا، لیگ این کشور را پایان‌یافته تلقی و این موضوع را رسما اعلام کرد، به خاطر مخالفت یوفا و فیفا با تعطیلی لیگ‌ها به صورت نیمه‌کاره، به نظر می‌رسد تصمیم فدراسیون بلژیک فعلا وتو شده و همه منتظر شروع دوباره مسابقات هستند.

پورعلی‌گنجی و رضاییان؛ تمرینات مشترک در قرنطینه

مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان و کریم انصاری‌فرد، سه لژیونر ایرانی شاغل در لیگ ستارگان قطر هستند. آن‌ها هم به خاطر شیوع ویروس کرونا خانه‌نشین شدند، اما بیکار ننشستند. پورعلی گنجی و رامین رضاییان در هفته‌های اخیر بار‌ها ویدیو‌هایی از خود منتشر کردند که نشان می‌دهد آن‌ها در دوحه تمرینات خود را در خانه یا محیط‌های باز خلوت پشت‌سر می‌گذارند تا آمادگی‌شان حفظ شود.

وضع نامشخص سایر لژیونر‌ها به خاطر کرونا

ویروس کرونا نه‌تنها باعث تعطیلی لیگ‌های فوتبال در تمام دنیا شده، بلکه آینده بازیکنان را در فصل نقل و انتقالات پیش رو تحت‌تأثیر قرار داده است. احتمالا به دلیل فاصله کم بین دو فصل فوتبالی به واسطه تعطیلی چندماه مسابقات بر اثر کرونا، نقل و انتقالات زیادی در اروپا صورت نمی‌گیرد و از سوی دیگر، باشگاه‌ها هم به خاطر ضرر‌های مالی خود حاضر به پرداخت پول در قبال خرید بازیکنان مثل گذشته نیستند. در بالا به بازیکنانی همچون سامان قدوس، مهرداد محمدی و امیر عابدزاده اشاره نکردیم. سامان قدوس هم یکی از بازیکنانی بود که از شیوع کرونا لطمه شدیدتری دید. این بازیکن بعد از گذراندن یک محرومیت سخت چهارماهه تازه به ترکیب آمیان در لیگ فرانسه برگشته بود، اما با تعطیلی مسابقات روبه‌رو شد. مهرداد محمدی هم با این که شخصا عملکرد خوبی داشته، اما تیمش در پرتغال قعرنشین است و به نظر می‌رسد جزو سقوط‌کننده‌های این فصل باشد و همین موضوع آینده مهرداد را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. امیر عابدزاده هم مثل فصل‌های قبلی در ترکیب مارتیمیو نمایش نسبتا خوبی داشته؛ اگرچه باز هم در مقاطعی از فصل نیمکت نشین شده است.

رضا قوچان‌نژاد هم که با خداحافظی از تیم ملی کمتر مورد توجه رسانه‌هاست، در تیم زووله هلند فرازونشیب‌های زیادی داشته؛ به شکلی که در یک بازی چهار گل به ثمر رساند، اما بعد از چند مسابقه نیمکت‌نشین شد. باید دید گوچی چه آینده‌ای را برای فوتبال حرفه‌ای خود رقم می‌زند. صادق محرمی نیز تنها لژیونر ایرانی لیگ کرواسی است که در تیم صدرنشین دیناموزاگرب کمتر بازی می‌کند. جالب است بدانید سرمربی این تیم اخیرا به خاطر نپذیرفتن خواسته باشگاه مبنی بر کسر ٧٠‌درصد قراردادش به دلیل شیوع کرونا از این تیم اخراج شده است! با این وضع احتمالا محرمی هم مجبور است بخش اعظمی از قرارداد خود را ببخشد.»

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان