arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / عربستان برای آمریکا خط و نشان کشید! / روز اول ماه رمضان چه زمانی خواهد بود؟ / تشخیص ابتلا به "کووید-۱۹" در عرض ۵ تا ۷ دقیقه / پرداخت  ۹۶.۵ درصد تسهیلات یک میلیون تومانی به یارانه بگیران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / عربستان برای آمریکا خط و نشان کشید! / روز اول ماه رمضان چه زمانی خواهد بود؟ / تشخیص ابتلا به

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

عربستان برای آمریکا خط و نشان کشید!: عربستان سعودی تصمیم دارد در صورت اعلام ممنوعیت واردات نفت این کشور توسط دونالد ترامپ، مسیر نفتکشهای حامل میلیونها بشکه نفت این کشور به آمریکا را تغییر دهد. آمار کشتیرانی و اظهارات منابع آگاه نشان می‌دهد که حدود ۴۰ میلیون بشکه نفت سعودی در مسیر آمریکا قرار دارد و قرار است در هفته های آینده به این کشور برسد و فشار روی بازارها را که برای جذب اشباع عرضه تقلا می‌کنند، تشدید خواهد کرد.

روز اول ماه رمضان چه زمانی خواهد بود؟: بر اساس گزارش استهلال ماه رمضان، شنبه اول ماه مبارک رمضان اعلام شد. در این گزارش آمده است: تقویم رسمی کشور مستخرج مرکز تقویم وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، و کارشناسان رؤیت هـلال، پیش‌بـینی کرده‌اند هـلال ماه رمضان المبارک در غـروب روز پنجشنبه در کشور قابل رؤیت نیست؛ بنابراین ماه شعبان ۳۰ روزه بوده و غرّه ماه رمضان ۱۴۴۱ روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه خواهد بود.

پرداخت  ۹۶.۵ درصد تسهیلات یک میلیون تومانی به یارانه بگیران: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: بیش از ۹۶.۵ درصد تسهیلات یک میلیون تومانی به یارانه بگیران تا ساعت ۱۸ دیروز - پنج‌شنبه پرداخت شده است. بانک‌های عامل تا ساعت ۱۸ روز پنج شنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۹، از تعداد ۱۷ میلیون و ١۴٩ هزار و ۳١۶ فقره تسهیلات قابل پرداخت به یارانه بگیران بر اساس فهرست اعلامی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، تعداد ۱۶ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۴۳ فقره از تسهیلات موصوف را پرداخت کرده است.

تشخیص ابتلا به "کووید-۱۹" در عرض ۵ تا ۷ دقیقه: محققان دانشگاه میشیگان موفق به توسعه یک تست سواب برای تشخیص کروناویروس شدند که نتیجه ابتلای افراد به این ویروس را در عرض چند دقیقه مشخص می‌کند. در آمریکا، روزانه حدودا از ۱۴۶ هزار نفر آزمایش کرونا ویروس گرفته می‌شود. ولی محققان دانشگاه میشیگان با توسعه آزمایشی جدید، قصد تسریع روند انجام این آزمایش‌ها را دارند. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ایالتی میشیگان آزمایشی توسعه داده‌اند که در عرض پنج تا هفت دقیقه نتیجه ابتلا به کووید-۱۹ را مشخص می‌کند و به کارکنان درمان اجازه می‌دهد ۲۲ نمونه را به یک باره مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

کاهش یک سومی میزان فوتی‌های کرونا را در بازه سه هفته‌ای: سعید نمکی وزیر بهداشت، در حاشیه نشست دیروز با خبرنگاران به تشریح مسائل بحث شده در جلسه ویدیو کنفرانسی سازمان جهانی بهداشت پرداخت و گفت: ما در مقابله با کرونا، همکاری نیروهای بین بخشی و وفاق و همدلی را شاهد بودیم و توانستیم مرگ ها را در سه هفته به یک سوم کاهش دادیم و این برای جمهوری اسلامی ایران افتخاری است و این دستاورد را تبریک می گویم و اگر همین مسیر را ادامه دهیم،‌ یک رکورد جهانی را ثبت خوهیم کرد.

نخست‌وزیر مکلف عراق در آستانه استعفا: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مکلف عراق در نشست روز چهارشنبه جناح‌های شیعی در دفتر «هادی العامری»، رییس ائتلاف «الفتح» نام‌های برخی از اعضای دولت خود را اعلام کرد که مخالفت چند جناح را به دنبال داشت و سبب شد که وی به استعفا از ماموریت خود در تشکیل دولت هشدار دهد.

تاثیر مثبت پلاسمای خون بر درمان بیماران مبتلا به کرونا: دکتر بابک پاکدل مدیرکل انتقال خون گیلان از راه اندازی دستگاه اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کووید ۱۹ در استان گیلان خبر داد و گفت: آنتی بادی‌ها موجود در خون بیماران بهبود یافته‌، می‌تواند برای درمان افراد مبتلا به کرونا مورد استفاده قرار بگیرد. وی با اشاره به اینکه امروز همزمان با اولین روز از راه اندازی بخش اهدای پلاسما از یک بیمار بهبود یافته با رعایت تمام اصول بهداشتی و استاندارد، پلاسما دریافت شد، افزود: تمامی استانداردها برای اهدای پلاسما در نظر گرفته شده است و کسانی که ۲۸ روز از بهبود علائم بالینی آنها گذشته باشد می‌توانند پلاسما اهدا کنند.

مجموع مبتلایان به ۸۷ هزار نفر رسید: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ( ۴ اردیبهشت) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۸۷۰۲۶ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴۸۱ نفر رسید. جهانپور ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۶۴۸۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

آغاز به کار مراکز شماره‌گذاری و آموزشگاه‌های رانندگی از شنبه: سردار سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که از روز شنبه مراکز شماره گذاری و آموزشگاه‌های رانندگی آغاز به کار خواهند کرد.  هادیانفر با اشاره به احتمال ازدحام جمعیت در مراکز شماره گذاری گفت: باتوجه به تدابیر اتخاذ شده فعلا و تا اطلاع ثانوی مراکز تعویض پلاک به شکل زوج و فرد فعالیت خواهند کرد، به این ترتیب پلاک‌های زوج در روزهای زوج و پلاک‌های فرد هم در روزهای فرد خدمات را دریافت خواهند کرد.

 

 

نظرات بینندگان