arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۵ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران: بازگشایی پارک‌ها پیام نادرستی به مردم مخابره کرد / بستری ۲۷۴ نفر در مراکز درمانی در ۲۴ ساعت گذشته
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۷
فرمانده ستاد مدیریت کرونا در تهران با بیان اینکه بازگشایی پارک‌ها یک پیام نادرست به مردم مخابره کرد، گفت: گزارشات میدانی حاکی از آن است که اکثر بوستان‌ها مملو از جمعیت بودند؛ حتی در شرایط عادی، در پارک‌ها امکان رعایت مسائل بهداشتی کمتر از منزل است. وی اعلام کرد: امروز حدود ۲۷۴ مورد جدید بستری در مجموع مراکز درمانی سطح شهر تهران داشتیم و حدود ۶۸ نفر هم در بخش‌های ویژه بستری شدند.
طرح جهانی مبارزه با کرونا، بدون حضور آمریکا آغاز شد / ایجاد دسترسی برابر برای کشور‌های فقیر و غنی به دارو‌های کرونا از اهداف این طرح است
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۷
رهبران جهان، در غیاب آمریکا، از طرح ابتکاری سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با کرونا حمایت کرده و متعهد شدند تا تلاش‌ها برای تسریع آزمایش‌ها و یافتن دارو و واکسن این ویروس را افزایش دهند. ایجاد دسترسی برابر کشور‌های فقیر و غنی به این دارو‌ها از جمله دیگر اهداف این طرح ابتکاری است.
پیکر آیت الله امینی فردا در حرم حضرت معصومه به خاک سپرده می شود / مراسم به صورت عمومی برگزار نخواهد شد
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۷
فرزند مرحوم آیت الله ابراهیم امینی گفت: پیکر مرحوم آیت الله امینی فردا شنبه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده می‌شود. به دلیل شرایط کرونا، مراسم آیت الله امینی به صورت عمومی برگزار نخواهد شد و به خاطر این وضعیت، نمی‌توانیم برنامه‌ای داشته باشیم.
ترامپ: ۵۰ هزار جان باخته بر اثر کرونا در آمریکا، ناشی از عملکرد خوب دولت است
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۶
رئیس جمهوری آمریکا به هنگام امضای کمک ۴۸۴ میلیارد دلاری به بنگاه‌های کوچک اقتصادی، مدعی شد تعداد ۵۰ هزار جان‌باخته ناشی از کرونا در آمریکا، نتیجه عملکرد موفق دولت او بوده است. ترامپ این میزان از مرگ‌ومیر را ناشی از عملکرد «بسیار خوب» دولت خود می‌داند که هنوز با ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده قبلی فاصله دارد.
ترامپ: سخنانم درباره تزریق مواد ضدعفونی به بدن شوخی بود
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۶
پس از افزایش انتقاد‌ها از اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره تزریق مواد ضد عفونی به بدن برای مقابله با ویروس کرونا، وی گفت که سخنانش «طعنه‌آمیز» بوده است.
بن بست دومین دور مذاکرات برگزیت / نماینده شورای اروپا در امور برگزیت: نتیجه مذاکرات با طرف انگلیسی، ناامید کننده بود / انگلیس: طرف اروپایی زیاده خواه است
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۵
دومین دور مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا درباره آینده همکاری‌های دوطرف در دوره پسابرگزیت روز جمعه (۵ اردیبهشت) در حالی به پایان رسید که دولت محافظه کار «بوریس جانسون» به رغم بحران کرونا و فشار‌های داخلی و خارجی، با تمدید دوره گذار پس از پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۰) مخالف است.
روحانی در گفتگو با وزیر دفاع: با حفظ هوشیاری و حضور مقتدرانه، تأمین و توسعه ثبات و امنیت پایدار در منطقه را با دنبال کنید / باید تلاش برای تقویت بخش هوا وفضا در کشور و توسعه آن در دستور کار قرار گیرد
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۵
حسن روحانی روز جمعه در گفت وگو با امیر سرتیپ حاتمی، وزیر دفاع،با اشاره به موفقیت اخیر پرتاب ماهواره دفاعی «نور» به فضا، گفت: این موفقیت نشان می‌دهد که تقویت بخش هوا وفضا در کشور و نیرو‌های مسلح، گامی دقیق و مؤثر بوده و باید بیش از پیش در راستای توسعه آن اهتمام داشته و تلاش کنیم. وی همچنین با اشاره به برخی تحرکات بیگانگان در منطقه، تأکید کرد: باید با حفظ هوشیاری و حضور مقتدرانه در منطقه، راهبرد‌هایی که موجب تأمین و توسعه ثبات و امنیت پایدار در منطقه می‌شود را با دقت دنبال کنیم.
موسوی لاری از شورای عالی اصلاح طلبان استعفا کرد / لاری: این استعفا می‌تواند آغازی بر تغییر ساختار باشد
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۵
نایب‌رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در نامه‌ای استعفای خود را به رئیس این شورا اعلام کرد. در متن نامه موسوی‌لاری دلیل این استعفا را بیماری و مشکلات جسمانی بیان کرده است. او البته در ادامه با اصرار بر مشکلات جسمانی به عنوان دلیل اصلی استفعای خود تاکید کرده خوش‌بین است با استعفای او تغییرات اساسی در ساختار و سازوکار شورای عالی سیاستگذاری ایجاد شود و نقش احزاب پررنگ‌تر شود.
روحانی: پرتاب ماهواره «نور» به فضا یک موفقیت ارزشمند ملی است / این دستاورد در شرایط کرونا، ارزش مضاعف داشت
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۴
رئیس جمهور با تبریک موفقیت متخصصان جوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پرتاب ماهواره «نور» به فضا، گفت: این دستاورد در شرایط بیماری کرونا و نگرانی مردم، ارزش مضاعف داشت. روحانی با اشاره به برخی اقدامات تحریک‌آمیز بیگانگان در منطقه و ضروت حفظ هوشیاری در برابر این تحرکات، خاطر نشان کرد: قدرت، توان و آمادگی دفاعی نیرو‌های مسلح کشور به‌ویژه سپاه پاسداران همواره در چارچوب حفظ ثبات و امنیت و مبارزه با تروریسم در منطقه، مورد استقبال آزادی خواهان جهان بوده است.
واکنش تند هیلاری کلینتون و چاک شومر به اظهارات ترامپ / رهبر اقلیت دموکرات سنا: ترامپ فروشنده داروی قلابی است
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۴
هیلاری کلینتون شامگاه جمعه به اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا درباره استفاده از ماده ضدعفونی‌کننده در درمان بیماران مبتلا به کرونا واکنش نشان داد. کلینتون در پیامی توئیتری عنوان کرد: «خواهش می‌کنم به خاطر این‌که دونالد ترامپ گمان می‌کند مسموم کردن مردم ایده خوبی است دست به چنین کاری نزنید.» چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا نیز در واکنش به این اظهارات ترامپ، او را «فروشنده داروی قلابی» خواند.
فرمانده مقابله با کرونا در تهران: مردم در ماه مبارک رمضان از غذایی که در منزل طبخ می‌کنند استفاده کنند / اجتناب از تردد در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۳
فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید براینکه مردم ار تردد در مکان‌های شلوغ اجتماب کنند، گفت: در ماه مبارک رمضان توصیه ما این است که برای سحر و افطار از غذا‌هایی که در داخل منزل طبخ می‌شود استفاده کنند. کما فی السابق توصیه ما عدم عرضه غذا در رستوران‌ها به صورت جمعی و حضوری است و پیشنهاد می‌دهیم رستوران‌ها از غذای بیرون بر استفاده کنند.
گوگل کروم را همین الان آپدیت کنید! / کشف یک آسیب‌پذیری خطرناک در مرورگر اینترنتی گوگل
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۳
گوگل به تازگی از بروز و کشف یک آسیب‌پذیری خطرناک در مرورگر اینترنتی گوگل کروم خبر داده و به کاربران هشدار داده که هر چه زودتر آن را به روزرسانی کنند تا بدین ترتیب دست هکر‌ها و مهاجمان سایبری را برای نفوذ به اطلاعات شخصی آن‌ها قطع کرده و بدین ترتیب امنیت سایبری دستگاه خود را بالا ببرند.
بانک جهانی پیش بینی خود از قیمت نفت را کاهش داد / قیمت هر بشکه نفت، ۳۵ به جای ۵۸ دلار
۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۰۰:۲۲
بانک جهانی پیش بینی خود از قیمت نفت برای سال ۲۰۲۰ را کاهش داد و اعلام کرد: انتظار می‌رود هر بشکه نفت در ماه اکتبر ۳۵ دلار خرید و فروش شود. این در حالی است که این بانک در گزارش قبلی خود قیمت نفت در ماه اکتبر ۲۰۲۰ را ۵۸ دلار پیش بینی کرده بود.
سقوط بهمن در منطقه شمشک / هلال احمر: احتمالا ۴ نفر مفقود شدند
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۷:۱۹

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر از سقوط بهمن در منطقه شمشک خبر داد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اخبار واصله احتمالا ۴ نفر بر اثر ریزش بهمن مفقود شده اند و این تیم‌های امدادی درحال جستجوی آن‌ها هستند.

هشدار هواشناسی: تشدید فعالیت سامانه بارشی در 18 استان / احتمال سیلاب و آب‌گرفتگی معابر / از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها خودداری شود
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۶:۱۵

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در ۱۸ استان کشور و بارش برف در ارتفاعات نقاط سردسیر مناطق شمال غرب، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خبر داده است.

نماینده زاهدان در مجلس: ۷۴ درصد مردم سیستان و بلوچستان زیر خط فقر امنیت غذایی هستند / دولت در حمایت از اقشار آسیب‌دیده موفق عمل نکرد / آمار مبتلایان سیستان و بلوچستان صعودی شد
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۵:۲۰

علیم یارمحمدی، نماینده زاهدان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در موضوع حمایت از اقشار آسیب‌دیده سیستان و بلوچستان موفق عمل نکرد چون ۷۰ درصد مردم آن منطقه به شبکه مخابراتی دسترسی ندارند.

ستاد استهلال: فردا اول رمضان است
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۳:۳۱

دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، ضمن اعلام شنبه به عنوان اولین روز ماه مبارک رمضان، گزارش استهلال این ماه مبارک را منتشر کرد.

کرونا با گرم شدن هوا از بین می‌رود؟ مینو محرز: این موضوع اصلا مستند علمی ندارد / ممکن است با گرم شدن هوا مدت پایداری کرونا در محیط کمتر شود
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۳:۳۰

دکتر مینو محرز فوق تخصص بیماری های عفونی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کرونا با گرم شدن هوا از بین می رود؟ گفت: این موضوع اصلا مستند علمی ندارد؛ چراکه برای از بین رفتن ویروس کرونا، به گرمای بسیار شدید نیاز است البته مطمئنا تمام بیماری‌های تنفسی، در شرایط گرما افت فعالیت دارند، اما ویروس کرونا، ویروس هوشمندی است و نمی‌دانیم، در برابر گرمای معمولی آب و هوا چه واکنشی را نشان می‌دهد.

سازمان امنیت ملی آمریکا: نور خورشید ویروس کرونا را به سرعت نابود می‌کند
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۳:۳۰

پایگاه خبری مدیکال نیوز، گزارش داد به گفته مشاور فنی سازمان امنیت ملی آمریکا، محققان دولتی دریافتند پرتوهای ماوراء‌بنفش موجود در نور خورشید توانایی از بین بردن ویروس کرونا را دارد و این امر امید به کاهش شیوع بیماری را در فصل تابستان افزایش می‌دهد.

منابع کره ای: رهبر کره شمالی زنده است
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۳:۲۹

در پی گزارش‌های اطلاعاتی مبنی بر وخیم بودن وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی و غیبت تقریبا طولانی او در انظار عمومی از ۱۱ آوریل (23 فروردین) گذشته، کیم جونگ اون با قدم زدن در سواحل این کشور به نوعی در پاسخ به گزارش‌های منتشر شده درباره مساعد نبودن وضعیت جسمانی‌اش پاسخ گفت.

منابع کره ای: رهبر کره شمالی زنده است
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۳:۲۹

در پی گزارش‌های اطلاعاتی مبنی بر وخیم بودن وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی و غیبت تقریبا طولانی او در انظار عمومی از ۱۱ آوریل (23 فروردین) گذشته، کیم جونگ اون با قدم زدن در سواحل این کشور به نوعی در پاسخ به گزارش‌های منتشر شده درباره مساعد نبودن وضعیت جسمانی‌اش پاسخ گفت.

آیت الله اعرافی: در بازگشایی اماکن مذهبی و زیارتی تابع آرای تخصصی و پروتکل‌های وزارت بهداشت هستیم
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۳:۱۷

آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه گفت: ما نهایت همکاری را با ستاد ملی مبارزه با کرونا داریم و در این که اماکن زیارتی باز شود یا نشود، کاملا تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت هستیم و توجه به نظرات کارشناسی را یک اصل عقلائی و دینی می‌دانیم.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۰:۲۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان