arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
نماینده مردم شیراز در مجلس:

شیوع کرونا در شیراز سیر صعودی دارد / نباید بگذاریم کادر درمان و پزشکی دچار خستگی و فرسودگی شوند

علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: روند شیوع بیماری کرونا در استان فارسی طی ۱۰ روز گذشته سیر صعودی داشته است. وی در خصوص این‌که این نگرانی وجود دارد که کادر درمان و پزشکی با توجه به طولانی شدن بیماری دچار فرسودگی و خستگی شوند، عنوان کرد: خوشبختانه شیراز به حالت حاد در استان‌های تهران، قم و گیلان نرسیده است؛ اما فرقی نمی‌کند این نگرانی برای کل کشور وجود که به مرور زمان کادر درمان و پزشکی دچار خستگی شوند که ما نباید بگذاریم کار به اینجا برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی اکبری، درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان فارس و کنترل این بیماری گفت: در استان فارس تا ۷ الی ۸ روز گذشته بیماری کرونا به خوبی کنترل شده بود اما بعداز اینکه منع رفت و آمدها آزاد شد و ترددها صورت گرفت، سیر مبتلایان به کرونا در این استان زیاد شد.

وی ادامه داد: امیدوارم باتوجه به اینکه شیراز یکی از ظرفیت‌های بالای پزشکی و بهداشتی در کشور است، بتوانند مبتلایان را کنترل کنند تا بیماری بیشتر از این شایع نشود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص این‌که این نگرانی وجود دارد که کادر درمان و پزشکی با توجه به طولانی شدن بیماری دچار فرسودگی و خستگی شوند، عنوان کرد: خوشبختانه شیراز به حالت حاد در استان‌های تهران، قم و گیلان نرسیده است؛ اما فرقی نمی‌کند این نگرانی برای کل کشور وجود که به مرور زمان کادر درمان و پزشکی دچار خستگی شوند که ما نباید بگذاریم کار به اینجا برسد.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی کادر درمان و پزشکی باید امکانات در این حوزه بیشتر و بهتر شود چرا که پزشکان و کادر درمانی ما در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره نگرانی شیوع موج دوم بیماری کرونا با توجه به کاهش محدودیت تردد و آمد و شد، گفت: بله، امروز نگرانی زیادی برای شیوع موج دوم بیماری کرونا در کشور وجود دارد اما معتقدم کسانی که می‌توانند از شیوع موج دوم جلوگیری کنند، خود مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید فاصله فیزیکی را رعایت و از ماسک و دستکش استفاده کنند و پروتکل‌های بهداشتی برای شست‌وشوی دست‌ها صورت گیرد. مردم می‌توانند مراقبت‌های اولیه را انجام دهند و آخرین نقطه باید بیمارستان باشد، زمانی که فرد دیگر برایش چاره نیست، باید به بخش‌های ویژه منتقل شود.

این نماینده مجلس شورای خاطرنشان کرد: امروز مردم از نظر معاش در مذیقه هستند، جمعیت قابل توجهی کارشان دستفروشی و کارگری است و به صورت روزمره معاش‌شان را تامین می‌کنند اما با شیوع کرونا خانه‌نشین شدند؛ این وضعیت شاید برای یک هفته و ده روز قابل قبول باشد اما بیشتر که بگذرد قابل قبول نیست و منجر به اتفاقات بدی می‌شود.

وی یادآور شد: برکسی پوشیده نیست دولت با محدود منابع رو به است و می‌دانیم وضعیت درآمدی‌اش چگونه است بنابراین مردم باید خودشان فاصله فیزیکی را رعایت کنند و وسواس داشته باشند تا به بیماری مبتلا نشوند.

 

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
0
1
شیراز نماینده ای بنام علی اکبری دارد؟
نظرات بینندگان