arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

گلایه‌های مهران احمدی در «دورهمی»: به‌خدا ما مالیات می‌دهیم

مهران احمدی در برنامه «دورهمی» از چسباندن واژه «سلبریتی» به هنرمندان گلایه کرد. بازیگر «پایتخت» تاکید کرد برخی افراد از این کلمه استفاده می‌کنند تا بین مردم و هنرمندان فاصله ایجاد کنند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهران احمدی، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون، شب گذشته (جمعه ۵ اردیبهشت) مهمان برنامه«دورهمی» با اجرای مهران مدیری بود و درباره سوء استفاده از کلمه سلبریتی و ماجرای پرداخت مالیات هنرمندان صحبت کرد.

مهران احمدی در پاسخ به سوال مجری برنامه که از او پرسید آیا «از جایگاهت راضی هستی»، گفت :«ما بعد از سی سال کارگری کردن در این حرفه، یک خانه و ماشین و زن و زندگی داریم که معمولا هر آدمی با کار کردن به این موارد دست پیدا می‌کند و اگر هم تا الان به آن نرسیده حتما اتفاقاتی مانع راه او شده است. ما خیلی آدم‌های پولداری نیستیم. جدیدا یک کلمه‌ای ساخته شده است به نام سلبریتی و از قصد این کار را کردند تا بین مردم و هنرمندان فاصله ایجاد کنند و ما هم می‌دانیم چه افرادی و با چه قصدی این کار را انجام داده‌اند. مثلا می‌آیند آدمی را که تاکسی دارد با مهران مدیری مقایسه می‌کنند و می‌گویند این مرد با یک تاکس زرد مالیات می‌دهد ولی مهران مدیری مالیات نمی‌دهد و این مقایسه از اساس اشتباه است، چرا که شغل و کار این دو نفر چه ربطی به هم دارد؟ ولی برخی این مقایسه‌ها را انجام می‌دهند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.»

احمدی درباره تعداد بازیگرانی که از این راه امرار معاش می‌کنند گفت: «ما در بین این همه آدمی که در سینما هستند اعم از خانم و آقا، حدود ۷۰ نفر به طور حرفه‌ای از این راه امرار معاش می‌کنند، بقیه افراد یک کسب و کار دیگری دارند. خب می‌خواهید دور از جان، ما گورمان را گم کنیم برویم؟ ما داریم برای سه نسل خاطره‌سازی می‌کنیم. ضمن اینکه همه ما مشکل داریم. چه کسی گفته است که مهران احمدی یا هر کس دیگر در این حرفه الگوی دیگران است؟ چه کسی همچین دروغی را در جامعه رواج داده است؟ هیچ یک از ما این ادعاها را ندارد، ما الگوی خودمان هم نیستیم چه برسد به جامعه.»

او درباره واکنش‌های مردم به وضعیت پرداخت مالیات هنرمندان توضیح داد: «من پست می‌گذارم درباره بهار، زیر پست کامنت می‌گذارند تو برو مالیاتت را بده. به‌خدا ما مالیات می‌دهیم. ما مالیات می‌دهیم می‌دانید چه جوری؟ یک مالیات مستقیم داریم، یک مالیات غیر مستقیم، مالیات مستقیم این‌گونه است که یک نفر یک درآمدی دارد و در یک چهارچوبی از او مالیات می‌گیرند. اما ما زمانی که یک فیلم سینمایی را اکران می‌کنیم، از میزان فروش آن هم مالیات پرداخت می‌کنیم. وقتی یک تهیه‌کننده می‌خواهد قرار داد ببندد، به طور مثال به آقای مدیری می‌گوید ده میلیون پول قرارداد تو است و پانصد هزار تومان هم مالیات آن می‌شود. همان طور که گفتم، ما کلا هفتاد نفر در سینما هستیم که به طور کلی از این راه پول در می‌آوریم، زندگی می‌کنیم و مالیات هم می‌دهیم.»

نظرات بینندگان