arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

عربستان و امارات محدودیت‌های کرونایی را کاهش دادند؛ بحرین و لبنان تمدید کردند

درحالی که عربستان و امارات اجازه ازسرگیری بخشی از مشاغل و فعالیت‌ها را طی ماه رمضان داده‌اند، محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با کرونا در بحرین و لبنان تمدید شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

درحالی که عربستان و امارات اجازه ازسرگیری بخشی از مشاغل و فعالیت‌ها را طی ماه رمضان داده‌اند، محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با کرونا در بحرین و لبنان تمدید شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عکاظ عربستان، وزارت امور شهری و روستایی عربستان اعلام کرد: دولت اجازه ازسرگیری حدود ۲۰ فعالیت تجاری را طی ماه رمضان داده است. این فعالیت‌ها شامل بخش‌های کشاورزی و غذا از جمله بازگشایی کافی‌شاپ‌ها، نانوایی‌ها، قنادی‌ها، محل فروش خوراک حیوانات خانگی و جاده‌سازی و بازسازی جاده‌ها، خیابان‌ها، پیاده‌روها و پل‌ها و تونل‌ها، فعالیت‌های مربوط به پاکسازی جاده‌ها و پارک‌ها است.

این روزنامه نوشت: این فعالیت‌ها همچنین شامل برخی فعالیت‌های مربوط به ساخت و سازهای مسکونی از جمله تعمیرات و همچنین خدمات مربوط به جمع‌آوری زباله‌های شهری است. دولت اجازه داده این فعالیت‌ها از ساعت سه عصر تا سه بامداد ازسرگرفته شود.

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولت دوبی اعلام کرد فعالیت بخش‌های صنعتی، برق، آب، پمپ بنزین‌ها، پست، ارتباطات، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، بنادر، فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، خدمات گمرک و گذرگاه‌های مرزی، خدمات امنیتی، شهرداری، خدمات نظافت عمومی و وسایل نقلیه عمومی ازسرگرفته می‌شود.

امارات جمعه اولین اقدامات خود را برای کاهش تدریجی محدودیت‌های خروج از منازل و تردد خودروها را که برای مقابله با شیوع کرونا اعمال شده بود، آغاز کرد.

ساعات ممنوعیت تردد در امارات به ۱۰ شب تا شش صبح تغییر یافته است. پیش از این از ساعت هشت شب تا شش صبح بود.

فعالیت وسایل نقلیه عمومی و مراکز تجاری از امروز(شنبه) در ابوظبی و از یکشنبه در دبی ازسرگرفته می‌شود.

از سوی دیگر بحرین چهارشنبه تدابیر مربوط به قرنطینه را برای دو هفته دیگر از ۲۳ آوریل تا هفتم مه تمدید کرد.

این تدابیر شامل ادامه بستن سینماها، بستن مراکز ورزشی و سالن‌های تربیت بدنی، رستوران‌ها و مراکز گردشگری و رستوران‌ها است.

در این راستا دولت لبنان در نشست کابینه از تمدید حالت فوق العاده برای مقابله با شیوع کرونا تا ۱۰ مه خبر داد.

حالت فوق العاده شامل منع تردد بین هشت شب تا پنج صبح، بستن فرودگاه‌ها، بنادر، گذرگاه‌ها، مدارس و ادارات، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادها به جز فروشگاه‌های مواد غذایی، نانواها، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها است.

دولت لبنان طرحی را برای بازگشایی تدریجی بخش‌های دولتی مطرح کرده است.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان طی نشست کابینه گفت: نمی‌توان اشتباهات ۳۰ سال را بر دوش دولت کنونی گذاشت. دولت ظرف ۷۰ روز توانست دستاوردهایی را محقق کند که در طول سه سال گذشته دولت‌های قبلی نتوانسته بودند آن را محقق کنند.

وی گفت: کاهش ارزش لیر به مرحله‌ای رسیده که ثبات اقتصادی لبنان را تهدید می‌کند.

نظرات بینندگان