arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

شیوع کرونا و بحران افزایش قربانیان در اکوادور

تصاویر اجساد رهاشده کنار پیاده‌روها، روی ویلچرها و در تابوت‌ها و سردخانه‌ها در اکوادور حاکی از شرایط وخیم شیوع کروناویروس جدید در این کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تصاویر اجساد رهاشده کنار پیاده‌روها، روی ویلچرها و در تابوت‌ها و سردخانه‌ها در اکوادور حاکی از شرایط وخیم شیوع کروناویروس جدید در این کشور است.

 در حالی که مقامات اکوادور تاکنون ابتلای ۲۲ هزار و ۷۱۹ نفر و قربانی شدن ۵۷۶ نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را تایید کرده‌اند اما برخی مشاهدات و تحلیل‌های آماری حاکی از آن است که شمار قربانیان این کشور بسیار فراتر از آمار رسمی است.

براساس تحلیل داده‌های مرگ و میر توسط نیویورک تایمز، آمار مرگ و میر در اکوادور طی شیوع این بیماری ۱۵ برابر بیشتر از شمار رسمی مرگ و میری است که توسط دولت این کشور گزارش شده است.

این آمارها نشان می‌دهد که اکوادور، این کشور آمریکای جنوبی یکی از وخیم‌ترین شرایط شیوع‌ کروناویروس در سرتاسر جهان را دارد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد صدمه‌ای که این ویروس می‌تواند به کشورهای کمتر توسعه‌یافته وارد کند، ممکن است به سرعت سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی و حتی توانایی دولت‌ها را در شمارش تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری خدشه‌دار کند.

داده‌های نیویورک تایمز نشان می‌دهد شمار مرگ و میرهای ثبت شده در اکوادور بین ۱ مارس تا ۱۵ آوریل سال جاری میلادی (۲۰۲۰) نسبت به میانگین همین بازه زمانی طی سال‌های اخیر به تعداد مبهم حدود ۷۶۰۰ نفر افزایش داشته است.

این افزایش ۷۶۰۰ نفری مرگ و میر در اکوادور با آمار ۵۷۶ نفری مرگ و میر ناشی از کروناویروس که توسط دولت این کشور اعلام شده همخوانی ندارد.

داده‌های مرگ و میر بیماری در بحبوحه شیوع دقیق نبوده و امکان تغییرات در آن‌ها وجود دارد. مرگ و میرهای بیشتر از میانگین سالانه ممکن است به مواردی از جمله قربانیان کووید-۱۹ و مبتلایان به بیماری‌های دیگری باشد که به دلیل ازدحام بیمارستان‌ها موفق به پذیرش در هیچ بیمارستانی نشده‌اند.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، وضعیت شیوع کروناویروس جدید در اکوادور به حدی وخیم است که تنها چند هفته پس از اعلام اولین مورد ابتلا، ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده، سیستم‌های دفن اجساد با تقاضای بیش از حد مواجه شده و خانواده‌ها مجبور شدند اجساد رهاشده اعضای خانواده‌شان را خود در تابوت‌های مقوایی به خاک بسپارند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان