arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

«ووهان» کمک درمانی و پزشکی به «نیویورک» ارسال کرد

«ووهان» کانون شیوع ویروس کرونا در چین که حدود ۷۶ روز قرنطینه بود اکنون بعد از بهبود شرایط، کمک بهداشتی و پزشکی به نیویورک ارسال کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا از شینهوا، یک هواپیمای حامل تجهیزات پزشکی شب گذشته /جمعه شب/ ووهان را به مقصد نیویورک ترک کرد این پرواز که توسط شرکت هواپیمایی "چاینا ساترن" اداره می شود نزدیک به ۲۰ تن تجهیزات پزشکی بارگیری کرده بود این اولین پرواز مسافری خطوط هوایی چین بود که برای حمل بار از آن استفاده شد.

یک مقام شرکت هواپیمایی "چاینا ساترن" در استان هوبی گفت که این شرکت همچنین قصد دارد پروازهای باربری بیشتری را از ووهان به شهرهای سان فرانسیسکو، رم، پاریس، لندن و فرانکفورت انجام دهد تا تجهیزات پزشکی تولید شده توسط شرکت های محلی را برای کمک به مبارزه با ویروس کورونا به این شهرها ارسال کند.

با افزایش محموله های ارسالی از چین به کشورهای مختلف، خطوط هوایی چین تصمیم گرفته است از هواپیماهای مسافربری برای تحویل محموله های باری استفاده کنند تا کنون ۱۷۶ هزار تن بار از گوانگژو در جنوب چین به کوالالامپور پایتخت مالزی ارسال شده است.

از روز پنج شنبه شرکت هواپیمایی چاینا ساترن دو هزار و ۹۳۰ تن بار را از طریق ۲۵۵ پرواز باری به ۲۲ کشور و منطقه از جمله ایتالیا، فرانسه، کانادا، استرالیا، ترکیه، کنیا، ژاپن و جمهوری کره ارسال کرده است.

قرنطینه کامل ووهان کانون شیوع ویروس کرونا در مرکز چین بعد از ۷۶ روز، ۲۰ فروردین امسال لغو شد و از آن تاریخ ورود و خروج از این شهر ۱۱ میلیون نفری آزاد شده و مردم به شرط داشتن «کد سبز» می توانند در شهر تردد کنند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز شنبه در سراسر جهان به دو میلیون و ۸۳۳ هزار نفر رسیده که ۱۹۷ هزار و ۳۵۲ تن آنها فوت شده و ۸۰۷ هزار نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند.

آمریکا تا شب گذشته، نزدیک به یک میلیون نفر مبتلا به کووید-۱۹ را شناسایی کرده است و نزدیک به ۵۰ هزار نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان