arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

باشگاه‌های سری‌آ به ازای هر کیت تست کرونا برای بازیکنان، پنج کیت اهدا می‌کنند

براساس گزارش نشریه کوریره دلو اسپورت، باشگاه‌های سری‌آ ایتالیا به محض آغاز تمرینات به منظور از سرگیری احتمالی فصل، به ازای هر یک کیت تست کرونا (کووید-۱۹) که برای ابتلا یا عدم ابتلا بازیکنان استفاده کرده‌اند، پنج کیت تست کرونا اهدا خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس گزارش نشریه کوریره دلو اسپورت، باشگاه‌های سری‌آ ایتالیا به محض آغاز تمرینات به منظور از سرگیری احتمالی فصل، به ازای هر یک کیت تست کووید-۱۹ که برای ابتلا یا عدم ابتلا بازیکنان استفاده کرده‌اند، پنج کیت تست کرونا اهدا خواهند کرد.

گزارش منتشر شده حاکی از آن است که پیشنهاد مذکور بخشی از پیشنهادات مطرح شده توسط فدراسیون فوتبال ایتالیا است که برای دولت این کشور ارسال شده است؛ مرجعی که در مورد امکان یا عدم امکان ادامه تمرینات باشگاه‌ها، حرف او و آخر را می‌زند.

این اقدام پاسخ روشنی به این انتقاد خواهد بود: در صورتی که فصل از سر گرفته شود، فوتبال و باشگاه‌ها منابع بسیار حیاتی و مورد نیازی همچون کیت‌های آزمایش کووید-۱۹ را به خود اختصاص خواهند داد.

فدارسیون فوتبال ایتالیا که ریاست آن را «گابریله گراوینا» برعهده دارد، امیدوار است تا باشگاه‌ها بتوانند در ماه مه تمرینات خود را از سر بگیرند.

این نهاد علاوه بر این، فهرستی از پیشنهادات خود را منتشر کرده است و می‌گوید بازیکنان و پرسنل هر باشگاه یا به عبارتی ۴۰ تا ۵۰ نفر در هر باشگاه، باید مورد آزمایش قرار گرفته و سپس برای شروع آماده‌سازی‌های خود، در کمپ تمرینی قرنطینه شوند.

در هفته اول بازیکنان باید انفرادی تمرین و مقررات فاصله اجتماعی را رعایت کنند و سپس در صورتی که هیچ مورد ابتلایی گزارش نشد، تیم‌ها می‌توانند در قالب گروهی به تمرین مشغول شوند.

یک متخصص ویروس شناسی در همین نشریه اعلام کرد که اگر آزمایش یک بازیکن مثبت اعلام شود، لزومی ندارد که کل مسابقات متوقف شود.

«فراچسکو وایا» از موسسه ملی بیماری‌های عفونی «لازارو اسپالانزانی» گفت که بازگشایی کشور از جمله فوتبال به ترکیبی از «خرد جمعی و دانش» نیاز دارد.

وی افزود: ضرورتی ندارد که اگر تست یک بازیکن مثبت اعلام شد، همه چیز را متوقف کنیم. در واقع، پاسخ درست این است که با فوتبال هم مثل کارکنان بخش بهداشت و سلامت رفتار شود؛ اگر یک کارمند بخش خدمات درمانی مبتلا شود، همه کارمندان را از کار تعلیق نمی‌کنیم بلکه افرادی را که با وی در تماس بودند، از طریق نمونه‌گیری مورد بررسی و معاینه قرار خواهیم داد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان