arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

پمپئو: چین باید تاوان اینکه منشا کرونا بوده است را بپردازد

وزیر خارجه آمریکا شامگاه شنبه گفت که این کشور با شرکای بین‌المللی خود در حال همکاری است تا آن‌ها دریابند که چین، منشا ویروس کرونا بوده است. وی گفت که موضع آمریکا این بوده که چین باید در زمینه منشا این ویروس و تاوانی که باید برای آن بپردازد به باقی دنیا پاسخگو باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش اسپوتنیک، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا شامگاه شنبه گفت که این کشور با شرکای بین‌المللی خود در حال همکاری است تا آن‌ها دریابند که چین، منشا ویروس کرونا بوده است.

وی گفت که موضع آمریکا این بوده که چین باید در زمینه منشا این ویروس و تاوانی که باید برای آن بپردازد به باقی دنیا پاسخگو باشد.

پمپئو در ادامه گفت: «باید کسانی را که مسئول مرگ مردم در آمریکا و عواقب اقتصادی این اپیدمی هستند، پاسخگو کنیم. از منظر دیپلماتیک، با تمامی کشور‌های جهان در ارتباط بوده و تلاش داریم به آن‌ها کمک کنیم که کار درست را انجام دهند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «می‌توانیم مسافرت بین‌المللی را به مسیر خود برگردانیم تا تجارت بار دیگر از سر گرفته شود. اگر تقاضا دوباره از سر گرفته شود، این امر معنای بسیار زیادی برای کارگران آمریکایی خواهد داشت.»

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان