arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

لایو خبر - ۷ اردیبهشت ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا معافیت عراق برای خرید برق از ایران را ۳۰ روز تمدید کرد
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۱:۰۲
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد، واشنگتن معافیت عراق برای خرید برق از ایران را برای یک بازه زمانی ۳۰ روزه تمدید کرده است.
نتانیاهو: مطمئنم با حمایت آمریکا، بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را در تابستان، به اسرائیل ملحق می کنم
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۱:۰۱
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل یکشنبه در اظهاراتی گفت: مطمئن هستم که با حمایت آمریکا می‌توانم بخش‌های بزرگی از کرانه باختری را در تابستان امسال، به سرزمین‌های فعلی ملحق کنم. طرح خاورمیانه‌ای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامل انتقال ده‌ها شهرک اسرائیلی و همین طور دره راهبردی اردن تحت کنترل اسرائیل است.
حریرچی: دو هفته بدون فوتی کرونا در ۱۲۷ شهرستان / وضعیت سفید در ۱۱۶ شهرستان
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۱:۰۱
معاون کل وزارت بهداشت، گفت: وضعیت ۱۱۶ شهرستان کشور از نظر ابتلا به بیماری کرونا، سفید و ۱۳۴ شهرستان، زرد است. وی ادامه داد: ۱۲۷ شهرستان از جمله چابهار، کرج، بندرعباس و جلفا در دو هفته گذشته بدون فوت بیمار ناشی از کرونا بودند.
آیا بهبودی از کرونا باعث مصونیت افراد می‌شود؟ / بیانیه سازمان بهداشت جهانی، واکنش دانشمندان را برانگیخت
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۱:۰۰
بیانیه سازمان جهانی بهداشت درباره اینکه بهبودی از عفونت با ویروس کرونا لزوما باعث مصونیت نمی‌شود، باعث واکنش دانشمندان در این باره شده است.
گفتگوی تلفنی ظریف با وزیر خارجه امارات درباره تحولات منطقه‌ای
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۱:۰۰
وزرای خارجه ایران و امارات درباره آخرین تحولات منطقه‌ای، مبارزه با شیوع کرونا و سایر مسائل مورد علاقه دو طرف رایزنی و تبادل نظر کردند.
زالی: برای بازگشایی پارک‌های تهران باید پروتکل‌های سختگیرانه‌تر اعمال شود / بستری ۲۹۴ مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در تهران
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۰:۵۹
فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در تهران با بیان اینکه نتایج تغییر وضعیت تردد در سطح شهر دو تا سه هفته بعد قابل ارزیابی است، گفت: اگر قرار است بازگشایی پارک‌ها صورت بگیرد باید تحت شرایط ویژه و اعمال پروتکل‌های سختگیرانه‌تر انجام شود.
نرخ مصوب اقلام یارانه‌ای ماه مبارک رمضان در تهران اعلام شد / هر کیلو گوشت وارداتی ۴۲ هزار تومان، مرغ ۱۲ هزار تومان
۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۰۰:۵۹
رییس اتاق اصناف تهران گفت: نرخ مصوب اقلام یارانه‌ای ماه مبارک رمضان در تهران به اصناف ابلاغ شده است. وی ادامه داد: در ستاد تنظیم بازار قیمت، هر کیلو گوشت قرمز وارداتی٤٢ هزار، هر کیلو گوشت مرغ ١٢ هزار و هر کیلو خرمای درجه یک ٢٤ هزار تومان مصوب شد و هر کیلو برنج هندی ١١٢١، هشت هزار، هر کیلو زولبیا و بامیه ٢٤ هزار و هر کیلو شکر پنج هزارو ٩٠٠ تومان در نظر گرفته شده است.
هزینه اقتصادی «قرنطینه» چقدر است؟
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۷:۲۳

شواهد جدید نشان می‌دهد که هزینه قرنطینه برای کشورهای مختلف، بسیار هنگفت و ویرانگر است. «ایتالیا» شدیدترین محدودیت‌ها را اعمال کرده و تا کنون نیز طولانی‌ترین مدت زمان قرنطینه را داشته است، به همین دلیل میزان خسارت و حتی سقوط اقتصادی، در این کشور بیشتر از بقیه کشورها بوده است.

نظام پزشکی: درگذشت ۴ متخصص بیهوشی بر اثر کرونا/ گام‌های بازگشایی را شتاب‌زده برداشتیم
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۶:۲۳

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی و عضو هیئت علمی گروه بیهوشی بیمارستان مسیح دانشوری در خصوص وضعیت متخصصان بیهوشی در بخش‌های بستری مبتلایان کرونا گفت: به غیر از دکتر محمود ایروانی که عصر روز شنبه (دیروز) در بیمارستان مسیح دانشوری شهید شدند،۳ شهید دیگر از این جمع داشته‌ایم. متاسفانه آمار خیلی بالا است. در یکی از بیمارستان‌ها از هفت متخصص بیهوشی، هر هفت نفر مبتلا شدند.

استاندار: وضعیت قم هنوز سفید نیست / تمدید تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۵:۳۸

استاندار قم پس از جلسه ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت استان سفید نیست، گفت: حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و سایر مساجد استان قم همچنان بسته خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت: برگزاری تجمعات مذهبی در مناطق سفید کرونا پس از اعلام وزارت بهداشت / وضعیت سفید کرونا در ده ها منطقه و شهرستان
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۵:۱۴

سخنگوی وزارت بهداشت از وضعیت سفید کرونا در دهها منطقه و شهرستان خبر داد و گفت: فهرست این مناطق احصا شده و بعد از اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، می توانند بازگشایی بقاع متبرکه یا برخی تجمعات مذهبی مانند نماز جمعه و ... را داشته باشند.

نیویورک تایمز: اتحادیه اروپا «تحت فشار چین» گزارش خود در مورد کرونا را تغییر داد / بخش مربوط به تلاش چین و روسیه برای «انتشار اطلاعات نادرست» سانسور شد
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۳:۴۱

مقام‌های اتحادیه اروپا می‌گویند، قسمت‌هایی از گزارشی در مورد "کارزار اشاعه اطلاعات نادرست در مورد کرونا" که در آن به نقش چین اشاره شده بود، "تحت فشار" این کشور تغییر داده‌اند.

دیلی میل: روسیه در مورد کرونا آشکارا دروغ می‌گوید / شماری از پزشکان به دلیل کمبود تجهیزات محافظتی دست از کار کشیده‌اند / کارکنان درمانی که کار بدون تجهیزات محافظتی را نپذیرفته‌اند، وادار به استعفا شده‌اند
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۲:۵۷

روزنامه دیلی میل گزارش داد، آناستازیا واسیلیوا، چشم پزشک و رییس یک اتحادیه پزشکی و متحد یک رهبر اپوزیسیون اصلی روسیه می‌گوید: دولت آشکارا (درباره وضعیت کرونا) دروغ می‌گوید. شماری از پزشکان در دست کم پنچ شهر پس از آنکه به آنان گفته شد بیماران مبتلا به کرونا را درمان کنند، به دلیل کمبود تجهیزات محافظتی دست از کار کشیده‌اند.

تقسیم مناطق کشور به سه دسته سفید، زرد و قرمز
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۲:۰۴

حسن روحانی رییس جمهور در جلسه صبح امروز یکشنبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: با بازگشایی‌های کسب و کار مردم فکر نکنند کرونا تمام شده است. مشخص نیست کرونا چه زمانی به پایان می‌رسد.

او گفت: مناطق مختلف کشور به سه دسته سفید، زرد و قرمز تقسیم خواهند شد. هر منطقه‌ای از کشور که با اعلام وزارت بهداشت به وضعیت سفید رسید بلافاصله مراکز مذهبی در آن منطقه بازگشایی خواهد شد.

قطار ویژه کیم جونگ اون در نزدیکی اقامتگاه او مستقر شده
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۰:۲۲

به نوشته برخی منابع آمریکایی، یک قطار متعلق به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در ایستگاه راه آهن نزدیک «ونسان» محل اقامت وی مستقر شده است. در چند روز گذشته رسانه های مختلف از وخامت حال رهبر کره شمالی خبر دادند. به گفته منابع مطلع، حضور این قطار در این ایستگاه دلیلی بر تایید اخبار ناخوشایند درباره وضعیت جسمانی رهبره کره شمالی نیست، ولی حضور این قطار در این برهه عجیب به نظر می رسد.

کیهان: چرا بازارها و بوستان‌ها باز است اما مساجد و حرم‌های مطهر تعطیلند؟
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۰:۲۱

کیهان نوشت: بازگشایی مساجد و حرم‌ها و بقاع متبرکه کشور با رعایت کامل اصول بهداشتی و اجرای دستورالعمل‌های موجود به یک خواسته مهم و مورد انتظار مردم کشورمان تبدیل شده است... تا کنون زمزمه‌هایی از بسته ماندن مساجد و حرم‌های مطهر تا حداقل ۱۵ اردیبهشت به گوش می‌رسد اما این سؤال در بین مردم مطرح می‌شود که چطور حضور مردم در پاساژها یا بوستان‌ها و بسیاری از موارد دیگر که این روزها شاهد آن هستیم بلا مانع است اما اماکن متبرکه و مساجد که سهم کمی در شیوع کرونا داشته‌اند و با رعایت اصول و موازین بهداشتی از بسیاری از اماکن دیگر قابل کنترل‌تر هستند باید همچنان بسته بمانند!؟

روحانی برای بازگشایی مساجد تحت فشار شدیدی قرار دارد
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۰:۲۱

مسيح مهاجرى نوشت: رئیس‌جمهور روحانی به وزیر بهداشت دستور داده باتوجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بررسی‌هائی درباره وضعیت مساجد، بقاع متبرکه و اماکن زیارتی انجام دهد و گزارش آن را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح نماید تا درباره زمان بازگشائی این اماکن تصمیم‌گیری شود. از خبر جلسه دیروز ستاد برمی‌آید که تصمیم گرفته شده و درصدد تمهید مقدمات عملی ساختن آن هستند. از نفس این دستور هم می‌توان فهمید که رئیس‌جمهور و سایر مسئولین مرتبط با ستاد ملی مبارزه با کرونا تحت فشار شدیدی از ناحیه کسانی قرار دارند که مایل هستند مساجد، اماکن زیارتی و بقاع متبرکه هرچه زودتر بازگشائی شوند و برگزاری نمازهای جماعت و مراسم مذهبی ماه مبارک رمضان و همینطور زیارت‌ها برقرار شوند. ... آقای رئیس‌جمهور و اعضاء ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تصمیم‌گیری درباره بازگشائی اماکن مذهبی عجله نکنند. این تصمیم باید با در نظر گرفتن تمام جوانب باشد و مصالح عموم به‌ویژه حفاظت از جان‌ها و نگهبانی‌ از سلامت مردم بر هر چیز دیگری اولویت داشته باشد. رفع محدودیت یکباره از مشاغل، بوستان‌ها، وسائل نقلیه عمومی و رفت و آمدهای بین استانی، هرچند با چاشنی ضرورت اقتصادی، یک اشتباه بود. این اشتباه را در مواردی که حتی همین چاشنی را هم ندارند تکرار نکنید. کرونا ممکن است برگردد و تمام زحماتی که برای مهار آن کشیده شده به هدر برود.

به زودی مرغ‌ها هم زنده به گور خواهند شد
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۰:۱۹

رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار استان تهران هشدار داد، ۱۵ میلیون قطعه جوجه به‌دلیل نبود مشتری، کشته شدند و به‌زودی هزاران قطعه مرغ نیز به‌دلیل نبود مشتری، زنده به گور خواهند شد. نبی‌پور گفت از یک سو مرغداران، مرغ‌هایی را که پرورش داده‌اند روی دستشان مانده و وزن مرغ‌ها به بالای ۳ کیلوگرم رسیده و نهاده برای خوراک آن‌ها و دارو و واکسن برای نگهداری آن‌ها وجود ندارد و از سویی خریداری هم پیدا نمی‌شود آن‌ها را از ایشان بخرد که چنانچه این رویه به همین صورت ادامه پیدا کند به زودی مرغداران، مرغ‌هایشان را زنده به گور خواهند کرد.

 

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۰۹:۱۴

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
0
0
دولت بایدساخت وساز دربخش مسکن را به سرعت ببخشه تا این گرونیهای کاذب دربخش مسکن شکسته شود تادست دلالان وسفته بازی کوتاه شودچرا درحالیکه تمام مصالح ساختمانی درایران تولیدمیشود مسکن بایدقیمتش بالابرود یک کارگرحقوق بگیردیگرمحال است بااین حقوقها بتواند مسکن بخرد کمی هم به فکر قشر ضعیف باشید
نظرات بینندگان