arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

نوشیدن الکل برای رهایی از کرونا جان ۱۰۹ نفر را در دومینیکن گرفت

مسمومیت ناشی از مصرف الکل یل فرمول مرگبار به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به جان باختن ۱۰۹ نفر در جمهوری دومینیکن منجر شد. وزیر بهداشت جمهوری دومینیکن گفت: آزمایش های نشان داده که این افراد در نتیجه نوشیدن این نوشیدنی که محتوی بیش از ۵۰ درصد متانول است جان باخته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسمومیت ناشی از مصرف الکل یل فرمول مرگبار به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به جان باختن ۱۰۹ نفر در جمهوری دومینیکن منجر شد.

به گزارش بخش انگلیسی تارنمای اسپانیایی «ای اس دات کام» این افراد در اثر نوشیدن نوع محلی الکل که منشا آن کشور همسایه هائیتی است جان خود را از دست داده اند. در مجموع ۱۳۰ نفر به دلیل نوشیدن این محصول مسموم شده اند.

رافائل سانچز کارنداس وزیر بهداشت جمهوری دومینیکن خبر مرگ این تعداد را تایید کرد و گفت: آزمایشات نشان داده که این افراد در نتیجه نوشیدن این نوشیدنی که محتوی بیش از ۵۰ درصد متانول است جان باخته اند.

در جمهوری دومینیکن ۵ هزار و ۹۲۶ مورد ابتلای به کووید-۱۹ تایید شده است که از این تعداد ۲۷۳ نفر جان خود را از دست داده اند. بسیاری در این کشور بر این باورند که این مصرف این الکل آنها را در مقابل ویروس کرونا مصون می کند؛ موضوعی که به تازگی از سوی وزیر بهداشت این کشور کاملا تکذیب شد.

پیدا نشدن دارو و درمانی برای مقابله با ویروس کرونا و ناشناخته بودن این بیماری باعث شده که بسیاری از افراد برای نجات جان خود موادی را مصرف کنند که هیچ گونه توجیه علمی درباره آنها وجود ندارند که گاها باعث از دست رفتن جان بسیاری شده است.

به تازگی اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که به تزریق مواد ضدعفونی کننده به بدن انسان برای از بین بردن ویروس کرونا جنجال آفرین شد و متخصصان و کارشناسان بهداشتی این اظهارات را غیرمسئولانه و خطرناک توصیف کردند. ترامپ سپس حرف خود را پس گرفت و مدعی شد که به طعنه و شوخی این موضوع را گفته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان