arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۴۹۷۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

کره‌جنوبی: کیم جونگ اون زنده است

مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (یکشنبه) در واکنش به شایعاتی مبنی بر مرگ کیم جونگ اون تاکید کرد، رهبر کره‌شمالی "زنده و حالش خوب" است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، چانگ-این مون، مشاور سیاست خارجی مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به شبکه خبری فاکس نیوز گفت: موضع دولت ما قاطع است. کیم جونگ اون زنده و خوب است. او از ۱۳ آوریل در منطقه وونسان به سر می‌برد. تاکنون هیچگونه تحرک مشکوکی شناسایی نشده است.

سه‌شنبه گذشته رسانه‌های کره‌جنوبی از عمل جراحی کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی و روند بهبودی او خبر دادند اما عدم انتشار جزئیات و عدم تاییدیه رسمی از سوی پیونگ‌یانگ به شایعات دامن زد. کیم ۱۵ آوریل در مراسم سالروز تولد بنیانگذار کره‌شمالی غیبت داشت.

منابعی که امروز با فاکس نیوز گفت‌وگو داشتند، استدلال می‌کردند که کیم جونگ اون احتمالا فوت نکرده است اما دوران نقاهت دشواری را پس از عمل جراحی می‌گذراند. یک منبع گفت، گمانه‌زنی و ادعاهای جدید پوچ و بی‌ارزش است. او تاکید کرد: شایعات پیچیده و درهم تنیده است و همین آن‌ها را بی‌اعتبارتر می‌کند. اینکه کیم به زودی فوت کند، یک احتمال دور است. محتمل‌ترین سناریو این است که کیم در حال گذراندن دوره نقاهت است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان