arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۸۹

ثبت کد ملی برای دریافت ایران چک 100 هزار تومانی

در روال جدید زمانی که مشتری به شعبه بانک برای دریافت ایران چکهای یکصد هزار تومانی مراجعه می کند ، لازم است شماره کارت ملی خود را ارائه کند و شعبه بانک شماره سریال ایران چک و شماره ملی متقاضی دریافت این چکها را ثبت می کند تا مشخص شود که ایران چک به این شماره ملی ارائه شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی اعلام کرد : از امروز کد ملی مشتریان برای دریافت یا ارائه ایران چکهای یکصد هزار تومانی از بانکها ثبت می شود .

به گزارش سرویس اقتصادی خبرگزاری انتخاب ، مهران شریفی با تاکید بر اینکه ایران چکهای یکصد هزار تومانی همچنان دارای اعتبار است و مردم می توانند بدون دغدغه در مبادلات خود از آن استفاده کنند گفت:تنها تفاوتی که بر اساس دستورالعمل جدید بانک مرکزی ایجاد شده است ثبت شماره ملی افراد هنگام دریافت و بازگرداندن ایران چکهای یکصد هزار تومانی به بانکهاست .

وی افزود : در روال جدید زمانی که مشتری به شعبه بانک برای دریافت ایران چکهای یکصد هزار تومانی مراجعه می کند ، لازم است شماره کارت ملی خود را ارائه کند و شعبه بانک شماره سریال ایران چک و شماره ملی متقاضی دریافت این چکها را ثبت می کند تا مشخص شود که ایران چک به این شماره ملی ارائه شده است.

شریفی گفت : پس از این مرحله مشتری می تواند همچون گذشته ایران چک 100 هزار تومانی را در تبادلات مالی و خرید و فروش کالا استفاده کند و از این لحاظ هیچ تفاوتی با گذشته نکرده و هیچ محدودیتی نیز برای ان وضع نشده است .

وی تاکید کرد : در روال جدید زمانی که ایران چک های 100 هزار تومانی را هر فردی دوباره به شعبه بانک برای نقد شدن یا واریز به حساب ارائه کند، باید کارت ملی خود را به شعبه ارائه کند تا شماره ملی وی درج و با امضای وی تحویل بانک شود والبته نیازی نیست حتما دریات کننده چک ان را به بانک عودت دهد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با تاکید بر اینکه این تصمیم صرفا درباره ایران چکهای یکصد هزار تومانی است گفت : روال جدید شامل ایران چک های 50 هزار تومانی نیست و درج شماره ملی و امضای پشت ایران چک های 50 هزار تومانی لزومی ندارد و مانند گذشته استفاده می شود و بانکها هم می توانند مانند گذشته ایران چکهای 50 هزار تومانی را برای تامین مناسب تر نیاز شهروندان در خودپردازها قرار دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که ایا هدف ازاین اقدام حذف تدریجی ایران چک های 100 هزار تومانی است اظهار داشت : چنین هدفی در حال حاضر دنبال نمی شود.

شریفی گفت: بانک مرکزی تصمیم دارد حجم اسکناس 10 هزار تومانی را دو تا سه برابر کند تا اسکناس 10 هزار تومانی بیشتری در دسترس عموم و دردستگاه های خودپرداز قرار گیرد.( هم اکنون حدود یکصد وهفتاد میلیون قطعه اسکناس ده هزار تومانی در چرخه پولی کشور وجود دارد )

وی بار دیگر تاکید کرد قرار نیست ایران چکهای 100 هزار تومانی از چرخه خارج شود و یا اعتبار خود را از دست بدهد، فقط روال دریافت و ارائه مجدد آن به بانک تغییر کرده است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی به مردم توصیه کرد از ابزارهای پرداخت الکترونیک استفاده کنند و برای انتقال وجه نیز از سامانه های شتاب، ساتنا و پایا استفاده کنند .

وی گفت : خوشبختانه استقبال مردم به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک افزایش یافته و تبادل بین بانکی از طریق این سامانه ها به هشتصد هزار فقره در ماه رسیده است.
نظرات بینندگان