arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / بازگشایی مراکز مذهبی در مناطق کم خطر کرونایی در کشور / تاکید وزارت بهداشت بر روزه نگرفتن مبتلایان به کرونا / جزئیات عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس اعلام شد / آماده‌سازی پنج میلیون بسته معیشتی توسط دولت برای ارائه به نیازمندان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / بازگشایی مراکز مذهبی در مناطق کم خطر کرونایی در کشور / تاکید وزارت بهداشت بر روزه نگرفتن مبتلایان به کرونا / جزئیات عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس اعلام شد / آماده‌سازی پنج میلیون بسته معیشتی توسط دولت برای ارائه به نیازمندان

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تاکید وزارت بهداشت بر روزه نگرفتن مبتلایان به کرونا: دکتر زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه رمضان سال جاری، با کرونا مواجهیم، خوب است که نکاتی را درباره تغذیه صحیح در ایام روزه داری بدانیم. وی در بخش دیگری از گفته‌های خود تاکید کرد: کسانی که به ویروس کرونا مبتلا هستند، قطعا نباید روزه بگیرند و باید زیر نظر پزشک معالج خود باشند. برخی افراد هم مبتلا شده و حالا بهبود یافته‌اند.

بازگشایی مراکز مذهبی در مناطق کم خطر کرونایی در کشور: حسن روحانی، رئیس جمهور درباره تصمیمات جدید ستاد ملی کرونا گفت: در هر استان و شهرستانی که در وضعیت سفید قرار گرفت بلافاصله همه اماکن و بقاع مذهبی در آن جا بازگشایی می‌شود. درباره وضعیت فعالیت پاساژها در مناطق گرمسیر هم تصمیم گرفته شد تا برای آنکه آنها در مضیقه نباشند، استانداران مجازند ساعت کار پاساژها را تا ساعت ۲۰ افزایش دهند.

جزئیات عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس اعلام شد: علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، توضیحاتی در مورد عرضه نخستین صندوق ETF تحت عنوان واسطه‌گری مالی که شامل سه بانک و دو شرکت بیمه می‌شود، ارائه کرد. ویبا اشاره به عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بورس، گفت: یک صندوق چهاردهم اردیبهشت عرضه می‌شود و دو صندوق دیگر هم در آینده عرضه خواهند شد. در عرضه نخست به هر فرد ۲۰ تا ۳۰ درصد تخفیف داده می‌شود اما این تخفیف برای همان فرد در صندوق‌های دیگر قابل استفاده نیست.

آماده‌سازی پنج میلیون بسته معیشتی توسط دولت برای ارائه به نیازمندان: محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آماده سازی ۵ میلیون بسته معیشتی ۳۵۰ هزارتومانی برای نیازمندان خبر داد. وی با اشاره به اقشاری که در حداقل شرایط نیازمندی ها قرار دارند، ادامه داد: این افراد غیر از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که از طریق پایگاه اطلاعات اقتصادی ایرانیان و پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان انتخاب شدند و ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند که این مبلغ مجموعا ماهیانه در حدود ۳۵۰ میلیارد خواهد بود که در ماه مبارک رمضان دو برابر هم خواهد شد.

بحران نفت به مرحله تعطیلی تولید رسید:  پس از قیمتهای منفی نفت، تبدیل کشتیها به مخازن شناور در دریا با محموله های بدون مشتری و افزایش خلاقیت معامله گران برای انبار کردن نفت، فصل بعدی در بحران نفت که آغاز تعطیلی تولید خواهد بود، اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. تاثیر اقتصادی ویروس کرونا در سراسر صنعت نفت طنین انداز شده و در ابتدا باعث از بین رفتن تقاضا به دلیل قرنطینه و تعطیلی کارخانه ها و ماندن مردم در خانه شد. سپس ظرفیت مخازن نفت به سرعت پر شد و بازرگانان به اجاره نفتکشها روی آوردند تا نفت را برای وقتی که قیمتها دوباره افزایش پیدا کرد، به فروش برسانند. اکنون قیمتهای کشتیرانی سر به فلک کشیده و صنعت به وضعیتی رسیده که دیگر نمی تواند نفتکشی اجاره کند.

آخرین وضعیت کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، در توضیح آخرین آمار از وضعیت بروز کرونا ویروس جدید در کشور گفت: از دیروز تا امروز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۰۴۸۱ نفر رسید. وی گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۷۱۰ نفر رسید. عملا بعد از ۴۶ روز با عدد ۶۰ مورد مرگ و میر مواجه شدیم که اگرچه جان هر کدام از این عزیزان ارزشمند است، اما این کاهش موارد فوت ارزشمند است که امیدواریم ادامه داشته باشد. وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۶۹۶۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

تلاش‌های مشکوک  در عراق برای شکت عدنان الزرفی در تشکیل دولت: حاکم الزاملی، یکی از رهبران جریان صدر عراق خاطرنشان کرد، گروه‌های سیاسی وجود دارند که مانع تشکیل دولت جدید عراق می‌شوند و تلاش می‌کنند مشکلات و اختلافاتی با مصطفی الکاظمی، سومین نخست وزیر مامور به تشکیل دولت با هدف ابقای دولت کنونی به ریاست عادل عبدالمهدی به وجود بیاورند.

دو هفته بدون فوتی کرونا در 127 شهرستان: ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، گفت: وضعیت ۱۱۶ شهرستان کشور از نظر ابتلا به بیماری کرونا، سفید و ۱۳۴ شهرستان، زرد است. وی ادامه داد: ۱۲۷ شهرستان از جمله چابهار، کرج، بندرعباس و جلفا در دو هفته گذشته بدون فوت بیمار ناشی از کرونا بودند.

تداوم فاصله‌گذاری اجتماعی در آمریک تا فصل تابستان: دکتر "دبورا بیرکس" هماهنگ کننده مقابله با کرونا در کاخ سفید روز یکشنبه گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی که به دنبال شیوع ویروس کرونا برقرار شده باید تا تابستان رعایت شود. دولت فدرال و ایالت‌ها در مورد افزایش ظرفیت آزمایش (کرونا) پیشرفت کرده‌اند.

احتمال زنده بگور انک مرغ‌ها پس از جوجه‌ها: رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار استان تهران دیروز -یک‌شنبه- به احتمال زنده به گور شدن مرغ‌ها در مرغداری‌ها اشاره کرده و گفته است: از یک سو مرغداران، مرغ‌هایی را که پرورش داده‌اند روی دستشان مانده و وزن مرغ‌ها به بالای ۳ کیلوگرم رسیده و نهاده برای خوراک آن‌ها و دارو و واکسن برای نگهداری آن‌ها وجود ندارد و از سویی خریداری هم پیدا نمی‌شود آن‌ها را از ایشان بخرد که چنانچه این رویه به همین صورت ادامه پیدا کند به زودی مرغداران، مرغ‌هایشان را زنده به گور خواهند کرد.

 

نظرات بینندگان