arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

خبرگزاری کیودو: در صورت استمرار کرونا، ژاپن با کمبود تخت های «آی سی یو» روبرو خواهد شد

خبرگزاری کیودو گزارشی را منتشر کرده است که بر اساس آن در صورت استمرار شیوع کرونا در ژاپن این کشور با کمبود تخت های «آی سی یو» روبرو خواهد شد. کارشناسان به دولت ژاپن پیشنهاد کرده اند که مراکز مراقبت های ویژه برای بیماران بدحال مبتلا به کرونا ایجاد کند و از متخصصان و پزشکان متبحر در مراکز مختلف بهره بگیرد تا مبادا نظام بهداشتی «دچار فروپاشی» شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیودو روز دوشنبه نوشت بیشتر مردم «در صورتی که بیماری گسترش یابد» در سراسر ژاپن با چنین معضلی مواجه خواهند شد و کمبود این تخت ها در مراکز مراقبت های بهداشتی کاملا ملموس است.

گزارش اضافه می کند که دستکم در ۲۱ منطقه از میان ۴۷ منطقه در سراسر کشور که در وضعیت اضطراری هستند ، با این شیوع گسترده، شمار مبتلایان دو برابر از تخت های بیمارستانی آی سی یو بیشتر خواهد بود.

کارشناسان به دولت ژاپن پیشنهاد کرده اند که مراکز مراقبت های ویژه برای بیماران بدحال مبتلا به کرونا ایجاد کند و از متخصصان و پزشکان متبحر در مراکز مختلف بهره بگیرد تا مبادا نظام بهداشتی «دچار فروپاشی» شود.

انجمن پزشکی ژاپن گزارشی منتشر کرده است مبنی بر اینکه در سطح کشور نزدیک به ۶ هزار تخت «آی سی یو» وجود دارد که اگر شمار مبتلایان همچنان افزایش یابد کفاف آنها را نخواهد داد.

گزارش کیودو حاکی است که اگر شمار مبتلایان افزایش یابد آن زمان توکیو، اوزاکا و اوکیناوا و بسیاری از مناطق دیگر کشور دچار کمبود تخت های آی سی یو خواهند شد.

در اتاق های آی سی یو تخت های مجهز وجود دارد و تسهیلات دیگری چون دستگاه های تنفس و ریه های مصنوعی موجود است که بیماران بدحال از آنها استفاده می کنند.

در ژاپن به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۵ تخت آی سی یو قرار دارد این رقم برای آمریکا ۳۵ و برای آلمان ۲۹ و برای ایتالیا ۱۲ تخت است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان