arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

یک منبع: الکاظمی احتمالا در چند روز آینده از تشکیل کابینه انصراف دهد

یک منبع سیاسی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف عراق احتمالا در چند روز آینده از مسؤولیت تشکیل کابینه انصراف دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، این منبع با هشدار نسبت به خطرات چنین احتمالی اظهار کرد: الکاظمی با تشکل‌ها و فراکسیون‌های سیاسی به شکل دوگانه‌ای برخورد می‌کند و این شیوه موانع بزرگی را در راه تشکیل کابینه برای او ایجاد می‌کند و احتمال دارد او در چند روز آینده مجبور به استعفا از این مسؤولیت شود.

این منبع در ادامه گفت: الکاظمی باید در وهله اول از اشتباه‌های نخست وزیران مکلف قبل از خود استفاده کرده و مطابق با منافع عمومی جامعه چهره‌های مناسبی را برای کابینه خود انتخاب کند.

او افزود: فراکسیون‌های شیعه پس از مخالفت با کاندیداهای پیشنهادی الکاظمی برای وزارتخانه‌ها، اکنون به دنبال آن هستند که ظرف مهلت ۴۸ ساعته با یکدیگر بر سر معرفی کاندیداهای جدید برای کابینه الکاظمی به توافق برسند.

منبع مذکور تاکید کرد: تایید نشدن کابینه الکاظمی به دلیل نیاز به دولتی قدرتمند جهت عبور از شرایط موجود و خروج از بحران مالی، امنیتی و بهداشتی، مشکل بسیار بزرگی ایجاد خواهد کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان