arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

جشنواره فیلم سوئیس میزبان «پیرمرد و خواننده» شد

مستند «پیرمرد و خواننده» ساخته امیر اصانلو در اولین تجربه بین‌المللی خود راهی جشنواره‌ای در سوئیس می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مستند «پیرمرد و خواننده» ساخته امیر اصانلو در اولین تجربه بین‌المللی خود راهی جشنواره‌ای در سوئیس می‌شود.

 به نقل از روابط عمومی فیلم، مستند «پیرمرد و خواننده» که در جشنواره‌های داخلی نیز به نمایش درآمده و در سیزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» موفق به کسب تندیس طلایی آوینی شده بود در جشنواره «نمای حقیقت» سوییس به نمایش در می‌آید.

جشنواره «نمای حقیقت» Visions du Réel از ۱۹۶۹ هر ساله در ماه آوریل در نیون سوییس برگزار می‌شود. این رویداد سینمایی در آغاز راه خود به فیلمسازان سوییسی و آثار مانده در پشت پرده آهنین و کشورهای بلوک شرق در اروپای شرقی اختصاص داشت اما رفته رفته به جشنواره‌ای بین‌المللی بدل شد.

این فستیوال توسط موریتز دی هادلن بنا شد؛ عکاس و مستندساز سوییسی که بعدها ریاست رویدادهای مهمی چون جشنواره فیلم لوکارنو، برلین و ونیز را نیز برعهده گرفت. او عقیده داشت انگیزه اولیه از به راه‌اندازی Visions du Réel کاملا سیاسی و بر مبنای ایده استفاده از مستند برای تغییر جامعه‌ای بود که در آن زندگی می‌کردند.

پنجاه و یکمین دوره فستیوال «نمای حقیقت» از ۱۷ آوریل آغاز و به دلیل شیوع ویروس کرونا تنها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

امیر اصانلو کارگردان این مستند پیش از این مستند «حلب، سکوت جنگ» را که برنده جوایز داخلی و خارجی شد در کارنامه دارد و تازه‌ترین اثر او نیز به موضوع جنگ سوریه می‌پردازد.

«پیرمرد و خواننده» که در شهر حلب سوریه تصویربرداری شده است روایتی از زندگی پیرمردی از اهالی حلب به‌نام ابوعمر و رفیقش ابورامی بعد از ۶ سال جنگ است که سعی دارند زندگی خود را در میان خرابه‌ها بسازند.

کامران جاهدی تدوین، حسن مهدوی صداگذاری، ضیا حاتمی تصویربرداری، احسان واثقی اصلاح رنگ و نور، عبدالمجید قوام عکاسی، کاوه فیروز آهنگسازی و مهدی مطهر تهیه‌کنندگی این مستند را برعهده داشته‌اند.

نظرات بینندگان