arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

رهبر یکی از احزاب ائتلاف آبی و سفید: اجازه نمی دهم گانتز بعد از نتانیاهو، نخست وزیر شود

رهبر حزب «یش عاتید» اسرائیل که همپیمان «بنی گانتز» در انتخابات بود اعلام کرد هرگز اجازه نخواهد داد گانتز پس از نتانیاهو نخست وزیر شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«یائیر لاپید» رهبر حزب «یش عاتید» که به همراه «بنی گانتز» ائتلاف آبی و سفید را تشکیل داده بود و در پی اختلافات بوجود آمده، این ائتلاف فروپاشید گفت: هرگز اجازه نخواهد داد در شرایط نخست وزیری چرخشی، گانتز پس از نتانیاهو به این سمت برسد.

وی که بشدت از اقدام گانتز در ائتلاف با نتانیاهو برای تشکیل کابینه خشمگین شده، اعلام کرد که حتی حاضر است به ائتلاف نتانیاهو بپیوندد تا مانع از نخست وزیری گانتز شود.

اسرائیل در کمتر از یک سال گذشته سه بار انتخابات برگزار کرد، اما هیچکدام از ائتلاف‌های چپ و راست نتوانستند ۶۱ کرسی مورد نیاز برای تشکیل کابینه ائتلافی را بدست بیاورند.

در حالی که ائتلاف آبی و سفید با هدف ممانعت از ادامه نخست وزیری نتانیاهو تشکیل شده بود، اما در پی شیوع ویروس کرونا، گانتز خواهان تشکیل کابینه اضطراری شد و اعلام کرد که حاضر است با نتانیاهو برای تشکیل کابینه، ائتلاف تشکیل دهد.

قرار است که نتانیاهو تا اکتبر ۲۰۲۱ نخست وزیر باقی بماند و پس از آن، گانتز به عنوان نخست وزیر اسرائیل به فعالیت ادامه دهد اگر چه برخی از کارشناسان معتقدند که نتانیاهو به تعهد خود وفادار نخوهد ماند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان