arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

بازگشایی مدارس ابتدایی در نروژ از امروز / اسلو به سمت عادی سازی اوضاع، پس از کرونا گام برمی دارد؟

نروژ می‌گوید همه‌گیری ویروس کرونا را تحت کنترل دارد و در همین راستا مدارس ابتدایی را امروز (دوشنبه) بازگشایی کرد. این اقدام به عنوان گام دیگری به سوی عادی سازی اوضاع در نروژ برداشته شد، اگرچه والدین کودکان نسبت به بازگشایی مدارس ابراز نگرانی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلو، این اقدام به عنوان گام دیگری به سوی عادی سازی اوضاع در نروژ برداشته شد، اگرچه والدین کودکان نسبت به بازگشایی مدارس ابراز نگرانی کردند.

یک هفته پس از بازگشایی مهدکودکها، حال کودکان ۶ تا ۱۰ ساله نروژی پس از شش هفته دوری از مدرسه و آموزش از راه دور، به کلاس‌های درسی بازگشتند.

با این حال، فاصلهگذاری اجتماعی در مدارس نروژ رعایت شده و شمار دانش آموزان حاضر در هر کلاس به حداکثر ۱۵ نفر محدود شده است.

در مدرس‌های در حومه مسکونی منطقه «بروم» در خارج از اسلو، کودکان زیر باران به مدرسه رفتند.

در خارج از ساختمان این مدرسه، روی زمین نشانه‌هایی گذاشته شده بود تا فاصلهگذاری اجتماعی رعایت شود.

«تیلده» کودکی ۷ ساله از شوق دیدن دوستان و معلمانش سه ساعت قبل از ساعت معمول برای حضور در کلاس درس، آماده بود.

«کارین رابه» مادر وی گفت: برای بازگشت به مدرسه آنقدر هیجان زده بود که برای بیدار شدن از خواب نیاز به صدای زنگ ساعت نداشت.

وی در عین حال افزود: اگر تصمیم گذاری (برای بازگشایی مدارس) برعهده من بود، چند هفته بیشتر صبر می‌کردم، زیرا تصور نمیکنم همه اطلاعات لازم در این مرحله را داشته باشیم.

در همین حال، بازگشت دانش آموزان به مدارس نروژ با استقبال گرم کادر آموزشی همراه بود.

اما همه مردم نروژ نسبت به بازگشایی مدارس، احساس خوبی ندارند. یکی از این مخالفان این طرح، یک گروه فیس بوکی است که تقریبا ۳۰ هزار عضو دارد و نسبت به این مساله معترض شده است.

نروژ شروع به لغو محدودیت‌هایی کرده است که از ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ۹۸) برای مقابله با شیوع کرونا در این کشور اعمال شد.

به سالن‌های آرایش و مطب متخصصان پوست نیز در نروژ اجازه داده شده تا فعالیت خود را از سر گیرند.

تا روز یکشنبه، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور ۵.۴ میلیون نفری، ۷ هزار و ۵۰۵ نفر اعلام شد. همچنین ۱۹۳ نفر تا همان روز بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باختند. این در حالی است که منحنی موارد مبتلایان بستری شده در بیمارستان‌های نروژ در هفته‌های اخیر به طور چشمگیری کاهش یافته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان