arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

مشاور اقتصادی ترامپ: با یک شوک اقتصادی تاریخی مواجهیم

کوین هاست که در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود با جدی خواندن ریسک کرونا بر اقتصاد آمریکا، نسبت به وقوع شوک های اقتصادی تاریخی و رسیدن نرخ بیکاری به بالای ۱۶ درصد در هفته‌های آینده هشدار داد و افزود که شاید برای اطمینان یافتن از بازیابی اقتصاد آمریکا نیاز به اقدامات حمایتی بیشتری باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور اقتصادی ترامپ نسبت به ثبت سطوح کم سابقه بیکاری در این کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، کوین هاست که در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود با جدی خواندن ریسک کرونا بر اقتصاد آمریکا، نسبت به وقوع شوک های اقتصادی تاریخی و رسیدن نرخ بیکاری به بالای ۱۶ درصد در هفته‌های آینده هشدار داد و افزود که شاید برای اطمینان یافتن از بازیابی اقتصاد آمریکا نیاز به اقدامات حمایتی بیشتری باشد.

وی با بیان اینکه قطعا شمار بیکاران در هفته های پیش رو بیش از مقدار فعلی خواهد شد گفت: فکر می کنم با آمار و ارقام بزرگ و عجیبی روبرو شویم اما پس از پایان بحران به سرعت رو به بهبود خواهیم رفت.

به دنبال تعطیلی بخش بزرگی از اقتصاد کرونا، شمار کسانی که به طور موقت بیکار شده اند همین حالا هم در حال ثبت رکوردهای جدیدی است تا جایی که تنها تا هفته سوم مارس بیش از ۲۶ میلیون آمریکایی برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند که بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ معاصر این کشور محسوب می شود.

هاست با اشاره به اقدامات حمایتی انجام شده از بخش های مختلف اقتصادی گفت: در خوش بینانه ترین حالت تا چهار هفته دیگر نیز درگیر کرونا خواهیم بود و برای همین فکر می کنم باید دولت و کنگره با همکاری یکدیگر کارهای بیشتری برای حمایت از اقتصاد انجام دهیم.

پیش از این دفتر کنترل بودجه کنگره در گزارشی نسبت به کوچک شدن ۴۰ درصدی اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال و رسیدن نرخ بیکاری به ۱۶ درصد هشدار داده بود. نرخ بیکاری آمریکا پیش از این به ۳.۵ درصد رسیده بود که پایین ترین نرخ بیکاری نیم قرن اخیر این کشور محسوب می شود.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا پیشتر در پاسخ به سوالی در خصوص اجرای بسته های حمایتی بیشتر، آن را منوط به توافق هر دو حزب (دموکرات و جمهوری خواه) دانسته و گفته بود: این یک وضعیت جنگی است و در آن پیروز خواهیم شد اما هر حرکتی تنها با توافق هر دو حزب انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان