arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

موزه‌های بلژیک و ایتالیا دوباره باز می‌شوند

همچنان که مقامات بلژیک و ایتالیا محدودیت‌های قرنطینه را کاهش می‌دهند، بسیاری از موزه‌های این دو کشور در ماه «می»‌ بازگشایی خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همچنان که مقامات بلژیک و ایتالیا محدودیت‌های قرنطینه را کاهش می‌دهند، بسیاری از موزه‌های این دو کشور در ماه «می»‌ بازگشایی خواهند شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت‌نت، ایتالیا که یکی از کشورهای اروپا با بیشترین خسارت وارد شده در جریان بحران ویروس «کرونا» محسوب می‌شود،‌ قرنطینه کشوری را در دهم مارس به اجرا درآورد. حالا این کشور با ارائه مجوز بازگشایی مشاغل کوچک همچون کتاب‌فروشی‌ها از چهاردهم آوریل، روند از سرگیری فعالیت‌های عادی را آغاز کرده است.

قرار است فاز دوم این برنامه در ماه «می» و با آغاز فعالیت موزه‌ها در تاریخ هجدهم آغاز شود. با این حال وزارت میراث فرهنکی و گردشگری ایتالیا قوانین سختگیرانه‌ای برای پیشگیری از ابتلا به ویروس «کرونا»‌ وضع کرده است که از جمله آن‌ها به اجباری بودن خرید بلیت به صورت آنلاین و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در موزه‌های و گالری‌ها می‌توان اشاره کرد.

همچنین در بلژیک کمیته‌ی ‌ملی که برای رسیدگی به بازگشایی کسب و کارها از اوایل ماه جاری شکل گرفته بود اعلام کرد کاهش محدودیت‌های قرنطینه برای کسب و کارها و اجتماعات عمومی در سه فاز صورت خواهد گرفت که بازگشایی موزه‌ها در فاز دوم این پروژه قرار دارد. به این ترتیب روند بازگشایی موزه‌ها با رعایت قانون فاصله‌گذاری اجتماعی از تاریخ هجدهم ماه «‌می» آغاز خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود که موزه‌های برلین زودتر از بلژیک و ایتالیا و در تاریخ چهارم ماه «می» فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

نظرات بینندگان