arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

آمار مبتلایان به کرونا در روسیه از چین پیشی گرفت

آمار رسمی مبتلایان به کرونا در روسیه نشان می‌دهد که تعداد متبلایان به بیماری کووید-۱۹ در این کشور از تعداد مبتلایان در چین که خاستگاه اصلی شیوع این ویروس بوده، پیشی گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمار رسمی مبتلایان به کرونا در روسیه نشان می‌دهد که تعداد متبلایان به بیماری کووید-۱۹ در این کشور از تعداد مبتلایان در چین که خاستگاه اصلی شیوع این ویروس بوده، پیشی گرفته است.

بر اساس آمار رسمی در روسیه بیش از ۸۷ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این آمار در مورد چین کمتر از ۸۳ هزار نفر است.

به گزارش تارنمای دویچه وله، کارشناسان می گویند مبتلایان به ویروس در این کشور می‌تواند بیش از این تعداد باشد. با این وجود برخورد کرملین به این بحران «خوش‌بینانه» است.

مرکز بحران کرونا در مسکو روز دوشنبه ۸ اردیبهشت (۲۷ آوریل) اعلام کرد که در روسیه تاکنون ۸۷ هزار و ۱۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می ‌دهد تاکنون حدود ۸۴ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در چین ثبت شده است. برخی از کارشناسان معتقدند که تعداد موارد گزارش نشده مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در هر یک از این کشورها بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

مقام های سازمان بهداشت روسیه روز دوشنبه آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را ۶ هزار و ۱۹۸ مورد گزارش کردند. بیشتر مبتلایان ساکن کلان‌شهر مسکو هستند.

روسیه از حدود یک ماه پیش مقررات سختی را برای خروج از خانه را به اجرا گذاشته است. با وجود این با کمی تاخیر نسبت به کشورهای اروپای غربی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه در هفته‌های گذشته به طور مرتب افزایش یافته است.

شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در روسیه نیز تاکنون به حدود ۸۰۰ نفر رسیده است. این رقم در چین کمی بیش از ۴۶۰۰ نفر است.

با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، از تاریخ ۲۵ مارس (۶ فروردین) مقررات تعطیلی اماکن عمومی و فعالیت‌های شغلی در این کشور اجرا می‌شود. این اقدامات پیشگیرانه قرار است تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) ادامه یابد.

هنوز معلوم نیست که مقررات محدود کننده فعالیت‌های اجتماعی در این کشور تمدید می‌شود یا نه.

انتقادها از اجرای محدودیت‌ها

مسکو، کلان‌شهر چند میلیون نفری، بیشترین آسیب را در روسیه از بحران کرونا دیده است. با گذشت حدود یک ماه از اعلام محدودیت‌ها، شهروندان مسکو همچنان فقط می‌توانند با مجوز ویژه به سر کار بروند.

گفته می‌شود که آمار بالای مبتلایان در مسکو به دلیل ازدحام جمعیت در متروهای این شهر بوده است. مسئولان مسکو متهم شده‌اند که با تاخیر در اعلام محدودیت ها هزاران نفر را در معرض خطر ابتلا قرار داده‌اند. سامانه کنترل متروها از زمان اعلام نظر کارشناسان در این باره تغییر کرده است.

کارشناسان همچنین از اقدامات ولادیمیر پوتین در تعطیلی مراکز کار همزمان با پرداخت کامل دستمزدها در هنگام گسترش ویروس کرونا انتقاد کرده‌اند. به گفته آنان این امر سبب افزایش مسافرت‌ها و در نتیجه انتشار بیشتر ویروس در نواحی مختلف کشور شده است.

خوش‌بینی کرملین

از چند روز پیش اما فشارها به دولت روسیه برای کاهش محدودیت‌ها و افزایش امکان از سرگیری کارها برای کمک به اقتصاد کشور افزایش یافته است.

بسیاری از شرکت‌های روسیه هشدار داده‌اند که در صورت تمدید محدودیت‌ها در کشور، اقتصاد با مشکلات سخت و خطر ورشکستگی روبرو خواهد شد و امکان دارد که هزاران نفر شغل خود را از دست بدهند. برخی از مقام های ارشد روسیه نیز از دولت خواسته‌اند تا درباره کاهش برخی از محدودیت‌ها و بازگشایی برخی از مشاغل سریع‌تر اقدام کند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز دوشنبه نسبت به کنترل ویروس کرونا در روسیه اظهار خوش‌بینی کرد و گفت که به احتمال زیاد روسیه تا اواسط ماه مه (تا دو هفته دیگر) مرحله اوج بیماری را پشت سر خواهد گذاشت.

پسکوف گفت: «در تابستان به احتمال زیاد اوضاع کمی آسان‌تر خواهد شد.»

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان