arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

دومین گذرگاه مرزی عراق با ایران بازگشایی شد

وزارت کشور اقلیم کردستان عراق امروز (سه شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که بازگشایی گذرگاه «تویله» (شوشمی) در استان حلبچه و گذرگاه «کیلی» در محدوده مدیریت منطقه «رابرین» (مجاور سردشت در آذربایجان غربی) فقط به منظور مبادله بازرگانی بازگشایی شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که بازگشایی گذرگاه «تویله» (شوشمی) در استان حلبچه و گذرگاه «کیلی» در محدوده مدیریت منطقه «رابرین» (مجاور سردشت در آذربایجان غربی) فقط به منظور مبادله بازرگانی بازگشایی شده اند.

بیانیه افزوده که اقدام های بهداشتی و مقابله ای ویروس کرونا صادره از سوی وزارت بهداشت اقلیم کردستان باید در هر دو گذرگاه اعمال شود.

وزارت کشور اقلیم تاکید کرده که هیچ مسافرتی مجاز به ورود یا بازگشت از جمهوری اسلامی ایران بدون تایید این وزارتخانه نخواهد بود.

این وزارتخانه اعلام کرد که مفاد بیانیه از تاریخ انتشار (سه شنبه ۲۸ آوریل) اجرایی است.

در همین حال صبح امروز نیز سامال عبدالرحمن عزیز، مدیرکل گمرک اقلیم کردستان عراق از بازگشایی گذرگاه مرزی طویله (شوشمی) برای انجام مبادله های بازرگانی بین ایران و اقلیم کردستان خبر داده بود.

اداره کل گمرک اقلیم کردستان عراق در نامه ای به مدیر گمرک سلیمانیه اعلام کرد که بر اساس دستور وزیر دارایی و اقتصاد اقلیم گذرگاه تویله از ۲۸ آوریل بازگشایی و مبادله های بازرگانی در آن از سر گرفته می‌شود.

در این زمینه، «مهدی شوشتری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه به خبرنگار ایرنا گفت که با وجود صدور دستور بازگشایی مرز تویله - شوشمی فعالیت رسمی بازرگانی در این گذرگاه به سبب فراهم نبودن ترتیبات بهداشتی از اوایل هفته آینده آغاز می شود.

گذرگاه مرزی شوشمی به دنبال نگرانی از انتشار ویروس کرونا، ششم اسفند گذشته بسته شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان