arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

وزارت بهداشت: اصراری به استفاده ماسک N۹۵ در متروها نداریم

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص برنامه‌های این وزارت‌خانه برای تامین ماسک در متروها، گفت: ما تولید کننده نیستیم و تامین،‌ تولید و توزیع ماسک‌هابه عهده‌ به وزارت صمت است. تنها در صورتی که تصمیماتی برای ارائه ماسک به داروخانه‌ها اتخاذ شود، نظارت با سازمان غذا و دارو خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر کیانوش جهانپور در ارتباط ویدیوکنفرانسی با خبرنگاران، در خصوص تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره دستگاه زباله سوز اهدایی از کشور چین و این که این دستگاه به کدام شهر اختصاص می‌یابد، گفت: این دستگاه،‌ دستگاه خاصی نیست. به طور کلی ویروس کرونا در درمای ۷۵ درجه سانتی گراد از بین خواهد رفت که الزاما نیازمند دستگاه خاصی نخواهیم بود. این دستگاه در کشور قابل تولید است و در صورتی که یک نمونه آن به صنعتگران اهدا شود قادر به تولید تعداد قابل توجهی از آن خواهند بود. البته بنده اطلاعی از رقابت بین استانی برای رسیدن این دستگاه زباله سوز به تهران یا قم ندارم. این موضوع نیز قابل توجه است که موضوعات پر اهمیت‌تر به ستاد گزارش می‌شود و ممکن است این موضوع در بخش‌های فرعی مطرح شده باشد.

اصراری به استفاده ماسک N۹۵ در متروها نداریم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های وزارت بهداشت برای تامین ماسک در ایستگاه‌های مترو به دنبال اجباری شدن زدن ماسک در مترو،‌ تصریح کرد: ما تولید کننده نیستیم و تامین،‌تولید و توزیع ماسک‌هابه عهده‌ به وزارت صمت است. تنها در صورتی که تصمیماتی برای ارائه ماسک به داروخانه‌ها اتخاذ شود، نظارت با سازمان غذا و دارو خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص نحوه قیمت‌گذاری ماسک‌ها،‌ بیان کرد: پیش از این اداره تجهیزات پزشکی قیمت‌گذاری‌ها را انجام داده و تغییری در قیمت‌گذاری تا کنون صورت نگرفته است. ما اصراری به استفاده ماسک N۹۵ در متروها نداریم و مردم می‌توانند بر اساس فیلم‌های آموزشی وزارت بهداشت اقدام به تهیه ماسک‌های خانگی ‌کنند. اکنون با توجه به بالا رفتن ظرفیت‌های تولیدی، سطح ارائه ماسک بالاست و نگرانی برای تامین ماسک در نقاط مختلف نداریم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان