arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

ارتش چین: هرگونه تحرک ناوهای آمریکا در آب های سرزمینی مان را زیر نظر داریم

ارتش چین روز سه‌شنبه از رصد تحرکات آمریکا در منطقه دریایی چین جنوبی و آمادگی نیروهای خود برای هرگونه رویارویی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش چین روز سه‌شنبه از رصد تحرکات آمریکا در منطقه دریایی چین جنوبی و آمادگی نیروهای خود برای هرگونه رویارویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «شین هوا» سرهنگ «لی هوامین» سخنگوی ارتش چین روز سه شنبه در نشست خبری گفت، ارتش ما ناظر تحرکات یک ناو جنگی آمریکاست که بدون مجوز وارد آب‌های سرزمینی چین در جزایر «ژیشا» در دریای چین جنوبی شده است.

این مقام ارشد نظامی چین در ادامه گفت که نیروهای چین حاضر در منطقه به این ناو آمریکایی هشدارهای لازم را برای ترک منطقه داده اند.

روز دوشنبه یک ناو جنگی آمریکایی بدون اجازه وارد آبهای سرزمینی جزایر «ژیشا» در دریای چین جنوبی شد. به دنبال این حادثه فرمانده منطقه جنوب ارتش چین نیروهای هوایی و دریایی را برای رصد این ناو عازم منطقه کرد.

به نوشته شینهوا، سخنگوی ارتش چین در ادامه گفت که این اقدام ایالات متحده نقض فاحش قوانین بین المللی و یک تجاوز جدی به حاکمیت چین بوده است.

وی اضافه کرد: «چین از آمریکا میخواهد که توجه بیشتری به کارهای پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ در داخل کشور خود کند و عملیات نظامی را که به امنیت منطقه و صلح و ثبات منجر نمیشود، متوقف کند.»

سخنگوی ارتش چین روز دوشنبه به آمریکا در زمینه هرگونه دخالت در امور کشورهای منطقه واتهام زنیهای بی اساس برای توجیه حظور نظامی در منطقه هشدار داد.

سخنگوی ارتش چین در روزهای گذشته نیز به شدت به بیانیه مداخله جویانه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در زمینه حادثه اخیر برخورد یک کشتی چینی با ماهیگیران متخلف ویتنامی واکنش نشان داده بود.

سخنگوی ارتش چین گفت: «وزارت دفاع آمریکا در پی نادیده گرفتن واقعیتها و اتهام زنی هاست. این در حالی است که ماهیگیران ویتنامی غیر قانونی وارد آبهای داخلی چین در جزایر ژیشا شده بودند و گارد ساحلی چین با آنها برخورد کرد.».

مقام‌های پکن پیش از این بارها به آمریکایی‌ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده‌ و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده‌اند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان