arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

عمران‌خان در تماس با روحانی: حمایت از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا را وظیفه خود می‌دانم

عمران خلن، نخست‌وزیر پاکستان در تماس تلفنی با رئیس جمهور ایران بر توسعه و تعمیق روابط دوجانبه به ویژه همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: حمایت از ایران در قبال اقدامات غیر قانونی آمریکا را وظیفه خود می دانم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران بر توسعه و تعمیق روابط دوجانبه به ویژه همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.

وی در این گفت و گوی تلفنی از آغاز دوباره فعالیت‌های تجاری در مرزهای دو کشور و فعالیت بازارچه‌های مرزی با رعایت دستور العمل های بهداشتی استقبال کرد.

عمران‌خان اظهار داشت: از سرگیری فعالیت تجاری دو کشور به اقتصاد پاکستان که به خاطر بیماری کرونا دچار آسیب شده کمک خواهد کرد.

عمران خان اعمال تحریم و افزایش فشارهای اقتصادی از سوی آمریکا علیه ایران در این شرایط سخت که جهان با بیماری کرونا درگیر است را محکوم کرد.

نخست وزیر پاکستان گفت: حمایت از ایران در قبال اقدامات غیر قانونی آمریکا را وظیفه خود می دانم.

رئیس جمهور ایران نیز در این گفت وگوی تلفنی خواستار توسعه و تعمیق روابط و مناسبات دو کشور شده و بر ضرورت اشتراک و انتقال تجربیات، دانش و تکنولوزی یکدیگر برای مقابله و مهار ویروس کرونا تاکید کرد.

روحانی در این تماس تلفنی با قدردانی از مواضع پاکستان درخصوص مخالفت با تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، ابراز امیدواری کرد که دو کشور روابط تجاری و اقتصادی خود را بیش از پیش توسعه دهند.

رئیس جمهور با تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و مردم پاکستان ابراز امیدواری کرد که توافقات مشترک دو کشور به نفع دو ملت اجرایی و عملیاتی شود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان