arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

انهدام باند بین‌المللی قاچاق مواد در اسپانیا

پلیس اسپانیا از شکست یک حلقه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر، ضبط چهار تن کوکائین و دستگیری ۲۸ نفر خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس اسپانیا از شکست یک حلقه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر، ضبط چهار تن کوکائین و دستگیری ۲۸ نفر خبر داد.

 پلیس اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرده این باند که از "ملوان‌های حرفه‌ای و قاچاقچیان معروف" تشکیل شده بود با قاچاقچیان بزرگ بین‌المللی برای جابجایی محموله‌های کوکائین از طریق دریا همکاری می‌کرد.

به گفته مقامات اسپانیا، این بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر در منطقه شمال غربی گالیسیا است و "تعداد زیادی قایق و قایق موتوری" در مکان‌های مختلف بین شمال پرتغال و بندر پونتِبِدرا در اختیار داشت.

با همکاری آژانس اجرایی مواد مخدر ایالات متحده، آژانس ملی جرم و جنایت انگلیس و پلیس کلمبیا، کارآگاهان اسپانیایی دریافتند که قاچاقچیان برای دریافت یک محموله آماده بودند و به جستجوی محموله اصلی آن‌ها پرداختند.

پلیس اسپانیا در نهایت پس از سه هفته جستجو در آب‌ها موفق به کشف و ضبط محموله کوکائین شده و خدمه ۱۵ نفری کشتی قاچاقچیان را که اکثرشان بنگلادشی یا نپالی بودند، دستگیر کردند.

در همین حین پلیس اسپانیا به ۲۰ مکان مختلف در گالیسیا یورش برده و ۱۳ مظنون دیگر را که برخی سوابق جرایم مربوط به مواد مخدر در کارنامه خود داشتند، دستگیر کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، سواحل ناهموار اقیانوس اطلس در منطقه گالیسیا با صدها غار مخفی و سواحل متروکه سال‌هاست که به دروازه ورودی قاچاق مواد مخدر در اروپا تبدیل شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان