arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

الکاظمی: عملیات تروریستی علیه الحشدالشعبی، تلاش ناکام برای بهره‌برداری از درگیری‌های سیاسی است

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق گفت: عملیات تروریستی علیه الحشدالشعبی، تلاشی ناکام برای بهره‌برداری از درگیری‌های سیاسی است که مانع تشکیل دولت و انجام وظیفه ملی آن در حمایت از امنیت شهروندان و پیگرد تروریسم در کشور نیز هست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در واکنش به حمله تروریستی بامداد امروز (شنبه) علیه نیروهای الحشد الشعبی در مناطق «مکیشیفه» و «بلد» واقع استان «صلاح‌الدین» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، آمده است: در نهایت تاسف و افتخار خبر شهادت شماری از قهرمانان الحشد الشعبی را که در حال دفاع از وطنشان در مقابل داعش در مناطق مکیشیفه و بلد در شمال بغداد بودند، دریافت کردیم.

الکاظمی در ادامه ضمن تسلیت به ملت عراق و خانواده‌های این شهدا، گفت: ما به آنها قول می‌دهیم کهگروه‌های تروریستی را به هرکجا که فرار کرده‌اند، تعقیب خواهیم کرد و پایان آنها به دست فرزندان عراق و قهرمانان ما در نیروهای مسلح و الحشد الشعبی نزدیک خواهد بود.

وی افزود: این عملیات تروریستی که گروه‌های تروریستی جنایتکار انجام دادند، تلاشی ناکام برای بهره‌برداری از درگیری‌های سیاسی است که مانع تشکیل دولت و انجام وظیفه ملی آن در حمایت از امنیت شهروندان و پیگرد تروریسم در کشور نیز هست.

وی در ادامه خواستار مسئولیت‌پذیری بیشتر در قبال پرونده تشکیل دولت به دور از روحیه انحصارطلبی و سهم‌خواهی شد.

در پی حمله صبح امروز داعش از چند محور به استان صلاح‌الدین در عراق دست‌کم 9 نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیدند و 10 نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

در پی این حمله تروریستی، نیروهای امنیتی ازجمله نیروهای الحشد الشعبی، مناطق درگیری را محاصره کردند و تدابیر امنیتی در مناطق استراتژیک این استان از جمله سامرا و بیجی تشدید شد.

در همین ارتباط، اداره اطلاع‌رسانی در الحشد الشعبی، گفت که حملات داعش همچنان در مکیشیفه، تل الذهب، یثرب، مطیبیجه و الدور ادامه دارد و نیروهای الحشد در حال کنترل اوضاع هستند و با رسیدن کمک‌های هوایی و زمینی، در حال حاضر مناطق مورد حمله تحت محاصره درآمده است و عملیات با تعقیب عناصر داعش ادامه دارد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان