arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

وعده و وعید کافی ست؛ استقلال و پرسپولیس را آزاد کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: دیگر به شعارهای تکراری مسوولین ورزش در ابتدای هر سال عادت کرده ایم. آنها هر بهار مژده واگذاری تیم های بزرگ پایتخت به بخش خصوصی را داده و تا اواخر سال با این سوژه بازی می کنند اما در نهایت هرگز این انفاق نیافتاده است.

تیم های بزرگ و پر طرفدار همواره یک گام از سایرین پیش بوده و هستند. انرژی متصاعد شده از سوی هواداران، ساچمه و گلوله های معمولی را تبدیل به بمب اتم می کند. بمب هایی که در میان هلهله و تشویق دهها هزار تماشاگر حاضر در استادیوم و شور و شوق طرفداران میلیونی بر سر حریفان منفجر می شوند.

این مهم ترین دلیل برتری محبوب های دنیای توپ گرد بر رقبای دیگر است. چوب خشک هم اگر باشی نفس هوادار موتوری در دلت روشن کرده و ستاره درخشان تیمت می شوی. این جادوی هزاره سوم است

استقلال و پرسپولیس را اینگونه که هستند نبینید.نگاه به امروز آشفته و داغون شده شان نکنید. این تیم ها روزگاری باشگاههایی بزرگ به معنای واقعی بوده اند. در رشته های مختلف تیم داری کرده و امکانات و تشکیلات منسجمی داشته اند. در تاریخ دو باشگاه دهها و بلکه صدها ستاره بزرگ از دل گمنامی متولد شده اند. ستاره هایی که صرف نظر از افتخار آفرینی ، پولساز هم بوده اند.

پرونده های پر شمار شکایت از دو قطب محبوب فوتبال ایران در فیفا را لحظه ای کنار بگذارید و به واقعیت وجودی این دو تیم بیاندیشید. این تیم ها توان ایستادن رو پای خود را دارند. می توانند خرج خود را در آورده و حتی در آمدزا هم باشند. شبیه همه تیم های سازنده و مولد فوتبال دنیا که تغذیه کننده بزرگان دنیای فوتبال هستند. تنها لازمه رسیدن به بالندگی ، قطع کردن دست دولت ها از اداره و حمایت مادی و معنوی تیم هاست. پولهایی که توسط وزارت ورزش و دولت به استقلال و پرسپولیس تزریق شده اند به جای کمک به پیشرفت ، بلای جان شان شده و بواسطه ناکارآمدی مدیران منتصب با ضرر های هنگفت مواجه شده است. قرارداد بستن با بازیکنان و مربیان بی کارنامه و بدون کیفیت خارجی و پرداخت غرامت و خسارت چند برابری کمر باشگاه های ما را شکسته است. این پرونده ها میراث همدستی شوم مدیران کار نا بلد و دولتی ورزش و فوتبال ما با مافیای دلالی و زد و بند بوده و تا سال‌های سال گریبان گیر تیم های ما خواهد بود.عجیب اینکه کوچکترین مواخذه و باز خواستی نیز از ایشان به عمل نمی آید که اگر قرار به احقاق حق تیم ها و اجرای عدالت باشد باید این افراد و آنها که فرصت چوب حراج زدن به بیت المال را به ایشان داده اند به خاطر افتضاحات مدیریتی شان محاکمه شوند.

یقین داشته باشید روزی که استقلال و پرسپولیس حلقه زندان شکسته و از گرو کشی در آیند نه فقط اسپانسر ها و سرمایه گذاران بزرگ به سمت این تیمها سرازیر می شوند که هزاران منبع در آمد ریز و درشت از فروش پیراهن و محصولات اورژینال تیم گرفته تا حق پخش تلویزیونی و ترانسفر حرفه ای بازیکنان بوجود خواهد آمد. فوتبال بدون دخالت عوامل دولتی با سرعت بیشتری به سمت حرفه ای شدن و استقلال اقتصادی باشگاه ها گام بر خواهد داشت. داستان مضحک و تکراری بیست سی ساله واگذاری پیشکش آقای وزیر ! کافی ست دست از این گروگان گیری کشیده و این تیم ها را به حال خود رها کنند! روزگاری نچندان دور همه دارایی و امکانات پرسپولیس در صندوق عقب پیکان علی پروین خلاصه می شد و استقلال در مغازه منصور پور حیدری! این نام های بزرگ بی نیاز از حمایت دولت‌ها پتانسیل زنده ماندن و دوباره از نو ساخته شدن را دارند.

نظرات بینندگان