arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

رئیس کل بانک مرکزی: ارسال پیامک به بنگاه‌های آسیب دیده از ۱۷ اردیبهشت / خانوار‌های جامانده هنوز می‌توانند وام یک میلیونی بگیرند

رییس کل بانک مرکزی گفت: در مورد بنگاه‌ها جلسات مشترکی با وزارت کار و رفاه اجتماعی داشتیم و از ۱۷ اردیبهشت پیام‌هایی را به کسانی که از ۱۲ اردیبهشت پرونده تشکیل داده‌اند ارسال می‌شود تا از اواخر اردیبهشت تقریبا ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این بنگاه‌ها پرداخت شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 عبدالناصر همتی در مورد تسهیلات اعطایی به اقشار کم درآمد و بنگا‌های آسیب دیده گفت: براساس مصوبات، قرار شد ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود که برای ۱۹.۳ میلیون خانوار وام یک میلیون تومانی پرداخت شد. وزارت کار نیز اعلام کرده افرادی که در ارسال پیام دچار مشکل شده اند پس از ارسال پیام به آن‌ها پرداخت شود.

همتی ادامه داد: در مورد بنگاه‌ها نیز جلسات مشترکی با وزارت کار و رفاه اجتماعی داشتیم و از ۱۷ اردیبهشت پیام‌هایی را به کسانی که از ۱۲ اردیبهشت پرونده تشکیل داده‌اند ارسال می‌شود تا از اواخر اردیبهشت تقریبا ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این بنگاه‌ها پرداخت شود.

به‌گفته وی، این تسهیلات شامل بنگاه‌هایی می‌شود که نیروی کار خود را حفظ کرده‌اند و بابت هر نیروی کاری که حفظ کرده‌اند با ضریب ۱۲ میلیون تومان بابت سه ماه میزان دقیق تسهیلاتی که هر بنگاه می‌تواند دریافت کند، مشخص می‌شود، ان‌شاءالله پرداخت‌ها از اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد آغاز می‌شود.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان