arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

آژیر قرمز اینترپل برای همسر جاسوس آمریکایی به جرم قتل

پلیس انگلیس روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت) اعلام کرد جاسوس آمریکایی که به قتل نوجوان انگلیسی متهم است از سوی پلیس اینترپل تحت پیگرد قرار دارد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در نامه پلیس منطقه ثورث‌همپتون‌شایر به خانه مقتول که فراز‌هایی از آن در رسانه‌های انگلیس منتشر شده آمده است که در صورت خروج خانم " آنا ساکولاس" از خاک آمریکا، با او مطابق با قانون برخورد خواهد شد.

ساکولاس متهم است که پنجم شهریور ماه گذشته، بر اثر تصادف با نوجوان ۱۹ ساله انگلیسی به نام «هری دان» وی را به قتل رسانده‌است.

او همان زمان به پلیس انگلیس گفته بود که قصد خروج از این کشور را ندارد، اما بعد مشخص شد که با سوءاستفاده از مصونیت سیاسی همسرش، این کشور را به مقصد آمریکا ترک کرده است.

همسر ساکولاس در زمان وقوع حادثه در کسوت جاسوس آمریکا و تحت پوشش دیپلمات در پایگاه نیروی هوایی «کراتن» انگلیس مشغول به فعالیت و از مصونیت سیاسی برخوردار بوده است.

دادستان انگلیس چندی پیش با صدور حکمی، خانم ساکولاس را به اتهام رانندگی خطرناک و تصادف با «هری دان» در انگلیس گناهکار معرفی کرد. متعاقبا مقام‌های رسمی دولت انگلیس خواستار استرداد متهم برای محاکمه وی در این کشور شدند.

با این حال وزارت امور خارجه آمریکا درخواست لندن برای استرداد خانم ساکولاس را رد کرده است. یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس هفته گذشته بار دیگر تکرار کرد که موضع واشنگتن در این رابطه تغییری نکرده و متهم در زمان وقوع حادثه دارای مصونیت دیپلماتیک بوده است.

هفته نامه ساندی میل پیشتر گزارش داد که خانم ساکولاس جاسوس ارشد سازمان اطلاعات مرکزی "سیا " است و حتی رتبه او به لحاظ نظامی از همسرش بالاتر است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان