arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

چین فهرست ۷۹ کالای آمریکایی معاف از تعرفه‌های جنگ تجاری را منتشر کرد

چین امروز فهرست جدیدی از ۷۹ قلم کالا‌های آمریکایی را منتشر کرد که برای معافیت از تعرفه‌های تلافی جویانه اعمال شده در اوج جنگ تجاری دو کشور واجد شرایط هستند. پکن در ماه فوریه اعلام کرد برای ۶۹۶ کالای آمریکا نظیر سویا معافیت از تعرفه صادر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش رویترز، چین امروز فهرست جدیدی از ۷۹ قلم کالا‌های آمریکایی را منتشر کرد که برای معافیت از تعرفه‌های تلافی جویانه اعمال شده در اوج جنگ تجاری دو کشور، واجد شرایط هستند.

وزیر دارایی چین در بیانیه‌ای گفت: معافیت‌های جدید از ۱۹ می‌اجرایی خواهد شد و در ۱۸ می ۲۰۲۱ پایان می‌یابد. جدیدترین فهرست معافیت‌های تعرفه‌ای شامل سنگ معدن فلزات کمیاب، سنگ معدن طلا، سنگ معدن نقره و کنسانتره‌ها است.

وزارت دارایی چین، ارزش این محصولات وارداتی را فاش نکرد. پکن در ماه فوریه اعلام کرد برای ۶۹۶ کالای آمریکا نظیر سویا معافیت از تعرفه صادر می‌کند.

مذاکره کنندگان ارشد پکن و واشنگتن هفته گذشته در مورد اجرای فاز یک توافق امضا شده در ماه ژانویه گفتگو کردند.

بر اساس این توافق، چین قبول کرده است تا واردات کالا‌های آمریکایی بر مبنای سال ۲۰۱۷ را به میزان ۲۰۰ میلیارد دلار به مدت دو سال افزایش دهد. بطوریکه حدود ۷۷ میلیارد دلار در سال نخست و ۱۲۳ میلیارد دلار در سال دوم انجام شود.

تشدید دوباره تنش‌ها میان دو کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا که سال گذشته در چین آغاز شد، پرسش‌هایی را در مورد آتش بس تجاری میان دو کشور ایجاد کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده در صورتی که چین تعهدات خود برای خرید را انجام ندهد، توافق را فسخ خواهد کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان