arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

استاندار دیاله عراق خواستار بازگشایی گذرگاه‌های مرزی با ایران شد

«مثنی التمیمی» استاندار استان دیاله عراق روز سه‌شنبه گفت که به دولت مرکزی پیشنهاد داده تا گذرگاه‌های مرزی این استان با ایران را باز کند. استاندار دیاله گفت: ترکیه کشور همجوار عراق است و در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار نفر مبتلا دارد که بالاترین آمار مبتلایان در میان کشور‌های همسایه عراق را دارد و گذرگاه‌های مرزی آن با عراق باز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش پایگاه خبری «بغداد الیوم»، التمیمی افزود: بازگشایی گذرگاه‌های مرزی با ایران موضوعی است که به دولت فدرال مربوط می‌شود و منحصرا مقامات دولت مرکزی صلاحیت تصمیم گیری در این باره را دارند.

وی اضافه کرد: نقش ما [به عنوان مسؤولان محلی]در دیاله به تقویت تدابیر پیشگیرانه در شرایط شیوع ویروس کرونا خلاصه می‌شود و ترس از انتقال ویروس کرونا از طریق کالا‌ها را می‌توان با ضدعفونی و اتخاذ بالاترین سطوح تدابیر پیشگیرانه بهداشتی از بین برد.

استاندار دیاله گفت: ترکیه کشور همجوار عراق است و در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار نفر مبتلا دارد که بالاترین آمار مبتلایان در میان کشور‌های همسایه عراق را دارد و گذرگاه‌های مرزی آن با عراق باز است.

التمیمی تاکید کرد: گذرگاه‌های مرزی ایرانی با اقلیم کردستان باز است و کالا‌ها به مقادیر بسیار زیاد تبادل می‌شود. استان دیاله در حال حاضر با کمبود برخی مواد اساسی روبه‌روست؛ موضوعی که باعث شد تا به دولت پیشنهاد بدهیم که گذرگاه‌های مرزی با ایران را باز کند تا اجناس مورد نیاز بازار‌ها تامین شده و فرصت‌های شغلی برای بسیاری از افراد بیکار در شرایط کنونی فراهم شود علاوه بر اینکه منبع درآمدی برای خزانه استان محسوب می‌شود.

«عمر الوائلی» رییس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که به زودی گذرگاه مرزی «مندلی» در استان دیاله و گذرگاه زرباطیه (مهران) در استان واسط بازگشایی می‌شود.

اداره گذرگاه‌های مرزی عراق پیش‌تر و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، پنج گذرگاه مرزی خود از جمله گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) را با ایران بسته بود.

عراق از اوایل اسفند گذشته به دنبال انتشار ویروس کرونا در کشور‌های همسایه مرز‌های زمینی و هوایی خود را بست.

این کشور به منظور جلوگیری از شیوع کرونا اقدام‌های سخت و مقررات شدید پیشگیرانه را از حدود سه ماه پیش به مرحله اجرا درآورده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان