arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

آمریکا: تا وقتی اسد در قدرت باشد، از سوریه حمایت بین‌المللی نمی‌شود

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد "مادامی که رئیس جمهوری سوریه در قدرت باشد حمایت بین‌المللی از این کشور صورت نمی‌گیرد".
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد "مادامی که رئیس جمهوری سوریه در قدرت باشد حمایت بین‌المللی از این کشور صورت نمی‌گیرد".

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در کنفرانس موسسه مطالعات استراتژیک هادسون پیرامون "بررسی تلاش‌های آمریکایی و بین‌المللی برای مجازات نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه" که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد، روسیه توانست به موفقیت نظامی بسیار بزرگی در سوریه دست یابد. روسیه منافع حیاتی در سوریه دارد و به دنبال حفاظت از پایگاه‌های نظامی و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی خود در این کشور است.

وی افزود: مسکو معتقد است که با مداخله نظامی محدود خود در سوریه می‌تواند به موفقیت‌های استراتژیک بزرگی برسد. آنها واقعاً در سوریه از نظر نظامی بسیار موفق هستند. "اما تمام مشکل اینجا است که به دلیل دشواری‌های مربوط به اسد، هیچ راه‌حل سیاسی وجود ندارد. کار ما این است که راه را برای آنها از طریق سازمان ملل باز کنیم اما این کار مستلزم این است که کمی از اسد و همپیمانش دور شوند."

جفری در پاسخ به این ادعا که "مسکو از رئیس جمهوری سوریه ناراضی است"، آیا این را تأیید می‌کند یا خیر، مدعی شد: "بله، ما این گزارش‌ها را درست می‌دانیم. ما طی سال گذشته با روس‌ها صحبت کردیم و آنها از اسد راضی نیستند. اما مشکل این است که آنها جایگزینی برای اسد نمی‌بینند و به نفعشان است که پایگاه‌های خود را حفظ کند. ما در تلاش هستیم تا به روسیه اطمینان دهیم که تا زمانی که اتحاد با اسد ادامه یابد، آنها پشتیبانی بین‌المللی برای بازسازی سوریه پیدا نخواهند کرد."

جفری در ادامه ادعا کرد: "درگیری سوریه خطرناک‌ترین درگیری است که در جهان رخ می‌دهد و جنگ این کشور جنگ اسد و حامیان آن علیه بسیاری از سوری‌ها است".

نظرات بینندگان