arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۰۹ بهمن ۱۳۸۹
گزارش "انتخاب" از درگیری ها در مصر (5)

البرادعی: بازداشت نشده ام، امروز در تظاهرات شرکت می کنم/ تنها راه، استعفای مبارک است/ به آمریکا نیاز داریم!

محمد البرادعی مدیر كل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی كه اخیرا از وین به مصر بازگشته است در گفتگو با این شبكه ضمن تكذیب شایعات مربوط به بازداشت خانگی خود اعلام كرد در تظاهرات خیابانی امروز شركت خواهد كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محمد البرادعی که بسیاری وی را نیروی مورد تایید امریکا در مصر می دانند، در گفت و گویی ضمن تکذیب شایعات مربوط به بازداشت خانگی خود ، خواستار کمک اقتصادی امریکا به مصر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب ، محمد البرادعی مدیر كل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی كه اخیرا از وین به مصر بازگشته است در گفتگو با این شبكه ضمن تكذیب شایعات مربوط به بازداشت خانگی خود اعلام كرد در تظاهرات خیابانی امروز شركت خواهد كرد.

محمد البرادعی از رهبران مخالفان مصر تصریح کرد نظام مصر نتوانسته است خواسته مردم را تحقق بخشد به همین سبب باید کناره گیری کند. وی افزود: نظام مصر خواسته های همه گروه های مردم را نادیده گرفته است به همین سبب باید تغییری انقلابی صورت گیرد.

وی اظهارات دیروز حسنی مبارک را برای مردم ناامیدکننده دانست و گفت تنها راه حل این است که مبارک کناره گیری کند و راه را برای اصلاحات واقعی باز کند. البرادعی با اشاره به این که اعتراضات دیروز کاملا مسالمت آمیز بود افزود این نیروهای امنیتی بودند که باعث اعمال خشونت بار شدند.

وی همچنین گفت: مردم هیچ جایی را به آتش نکشیدند. مردم آزادی از دست رفته خود در سی سال گذشته را می خواهند.

وی افزود: مردم مصر از دخالت ارتش استقبال می کنند و ارتش را مایه افتخار و امنیت خود می دانند. مردم حق دارند اقدام به تظاهرات مسالمت آمیز کنند تا بار دیگر حقوق خود را بازپس بگیرند.

البرادعی گفت دلایل و شواهدی که نشان دهد من تحت بازداشت خانگی هستم وجود ندارد و هدف از شایعات در این باره ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است.از انتقاداتی که از من می شود استقبال و تلاش می کنم کاری را که درست است انجام دهم. من وظیفه خود را در قبال وطن انجام می دهم و آنها که می خواهند با من همراه می شوند.

وی ادامه داد تنها مردم مصر هستند که می توانند در اوضاع خود تغییر ایجاد کنند. البرادعی ادامه داد: آمریکا باید موضع خود را روشن کند و بر اساس آن یا طرف مردم را بگیرد یا طرف نظام مصر را.

وی در باره تهدید آمریکا به قطع کمک های خود به مصر گفت: مصر به کمک های اقتصادی امریکا نیاز دارد و می خواهد روی پای خود بایستد.

وی تاکید کرد مبارک پس از سی سال باید برود تا دوره انتقالی آغاز شود.

البرادعی همچنین گفت: من به دنبال پست و مقام نیستم و هدف من فقط تغییر است و به هیچ جماعت و گروهی هم وابسته نیستم.

وی در پایان گفت: باید قانون اساسی جدیدی برای کشور تدوین شود و پس از آن انتخابات آزاد برای انتخاب پارلمان برگزار شود. اگر نظام کناره گیری نکند قیام مردم مصر تا تحقق خواسته های مردم ادامه خواهد یافت.

برچسب ها: البرادعی ، مصر ، تظاهرات
نظرات بینندگان