arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

لغو محدودیت‌های کرونایی در برخی کشورهای اروپایی؛ از ایتالیا تا فرانسه

شماری از کشورهای اروپایی اعلام کردند که محدودیت‌های وضع شده به خاطر شیوع ویروس کرونا را لغو می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شماری از کشورهای اروپایی اعلام کردند که محدودیت‌های وضع شده به خاطر شیوع ویروس کرونا را لغو می‌کنند.

دولت ایتالیا گفته است از سوم ژوئن (کمی بیش از دو هفته دیگر) ایتالیایی‌ها اجازه سفر به خارج را خواهند داشت و اتباع خارجی نیز می‌توانند به این کشور سفر کنند.

محدودیت سفر داخلی شهروندان ایتالیا نیز از همان تاریخ لغو می‌شود. لغو این محدودیت‌ها در ایتالیا، تغییر بزرگی محسوب می‌شود، این کشور یکی از سفت و سخت‌ترین مقررات قرنطینه خانگی و محدودیت تردد را به اجرا گذاشته بود.

در ایتالیا ۳۱ هزار نفر به خاطر بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند.

از دوشنبه جاری همچنین شهروندان ایتالیا این اجازه را خواهند داشت تا به دیدار دوستان خود بروند و مغازه‌ها نیز باز می‌شوند.

به جز ایتالیا، سوئیس، آلمان و اتریش نیز گفته‌اند محدودیت‌های مرزی را که به خاطر شیوع کرونا وضع کرده بودند، لغو می‌کنند. فرانسه نیز گفته است از اواسط ماه آینده میلادی این محدودیت‌ها را بر خواهد داشت. از امروز، مرزهای سوئیس، آلمان و اتریش برای رفت و آمد خانوادگی و دوستانه اتباع این کشورها باز خواهد شد اما گردشگران خارجی هنوز برای ورود با محدودیت مواجه هستند.

آنتونیو کوستا، نخست‌وزیر پرتغال هم به دنبال کاهش نرخ ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گفته است فاز دوم بازگشایی اماکن در این کشور از روز دوشنبه آغاز خواهد شد. قرار است رستوران‌ها، موزه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و کافه‌ها با رعایت فاصله‌گیری اجتماعی باز شوند.

همچنین مدارس برای دانش‌آموزان در مقاطع بالاتر باز خواهند شد.

منبع: بی‌بی‌سی

نظرات بینندگان