arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹

استقرار هواپیما‌های هشدار سریع و ضد زیردریایی توسط چین، در تقابل با آمریکا

تصاویر ماهواره‌ای از تحرکات نظامی جدید چین و استقرار هواپیما‌های هشدار سریع، تجسسی و ضد زیر دریایی این کشور در دریای چین جنوبی حکایت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، تصاویر ماهواره‌ای انتشار یافته حاکی از استقرار هواپیما‌های هشدار سریع و ضد زیر دریایی ارتش چین در منطقه با توجه به آرایش نظامی آمریکا در منطقه حکایت دارد.

به نوشته وبگاه «دیفنس ایرو اسپیس» این اقدام چین در بحبوحه افزایش فعالیت‌های نظامی آمریکا صورت گرفته است. یک کارشناس چینی نیز با اشاره به این موضوع گفته است که پکن حق استقرار جنگ افزار‌های دفاعی با توجه به تهدید‌های فرا رو را داراست.

بر اساس تصاویر «ایمیج ست» که روز شنبه انتشار یافت ارتش چین هواپیمای هشدار سریع «کی جی -۵۰۰»، هواپیمای گشتزنی «کی کیو-۲۰۰» و هواپیما‌های ضد زیر دریایی «وای-۸» را در جزیره «یانگ شو» در دریای چین جنوبی مستقر کرده است.

این در حالی است که آمریکا در هفته‌های گذشته از اعزام ناو‌های خود به منطقه خبر داده است. نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه از عبور یک فروند ناو جنگی خود از تنگه تایوان خبر داد. این کشور پیشتر نیز یک ناو گشتی مجهز به موشک هدایت‌شونده را از تنگه تایوان عبور داد.

چین تایوان را بخشی از سرزمین اصلی خود می‌داند و از تصمیمات آمریکا در حمایت از این کشور از جمله فروش تسلیحات نظامی به تایوان، پرسه زنی ناو‌های این کشور در آب‌های اطراف جزیره و همچنین سفر معاون رئیس جمهور تایوان به واشنگتن به شدت عصبانی است.

به نوشته این منبع خبری، «ژانگ جانشه» یک تحلیلگر ارشد چینی در این زمینه به وبگاه گلوبال تایمز گفت که با توجه به تهدید‌های موجود، چین می‌تواند اقدمات دفاعی لازم را اتخاذ کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان