arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹

انتقاد بازیگر «روز استقلال» از سوءاستفاده تبلیغاتی ترامپ

«بیل پولمن» بازیگر فیلم «روز استقلال» از ترامپ به خاطر دستکاری و انتشار بخشی از این فیلم با هدف تبلیغات انتخاباتی، انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«بیل پولمن» بازیگر فیلم «روز استقلال» از ترامپ به خاطر دستکاری و انتشار بخشی از این فیلم با هدف تبلیغات انتخاباتی، انتقاد کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز شنبه ویدیویی جنجالی را در صفحه توییتر خود به اشتراک گذاشت. وی در این ویدیو با استفاده از فناوری جعل عمیق صحنه،‌ سخنرانی احساسی فیلم روز استقلال (Independence Day) تولید سال ۱۹۹۶ را طوری ویرایش کرده است که انگار اوست که سخنرانی می‌کند. علاوه بر خود ترامپ به عنوان سخنران، چهره طرفداران وی از تد کروز گرفته تا دونالد جونیور ترامپ و ایوانکا ترامپ نیز بر روی دیگر شخصیت‌های فیلم حاضر در این صحنه قرار داده شده است.

بیل پولمن که در این فیلم نقش توماس جی ویتمور رییس جمهوری آمریکا را بازی می‌کند، در واکنشی از دستکاری مضحک صحنه سخنرانی این فیلم و سوءاستفاده تبلیغاتی از آن انتقاد کرد. این هنرپیشه ۶۶ ساله آمریکایی در گفتگو با هالیوود ریپورتر گفت: صدای من به هیچکس جز خودم تعلق ندارد و من هم امسال در انتخابات شرکت نمی‌کنم.

در صحنه اصلی فیلم بیل پولمن در نقش توماس جی ویتمور که خود یک خلبان بازنشسته است، سعی می‌کند با یک سخنرانی احساسی سربازانش را از لحاظ روانی برای نبرد با مهاجمان فضایی آماده کند.

در این ویدیو ترامپ چهره خود را بر روی بدن هنرپیشه قرار داده و سخنرانی با همان صدای پولمن پخش می‌شود که گویی درباره ویروس کرونا می‌گوید: ما برای حق موجودیت و زندگی‌کردن می‌جنگیم. جان به در می‌بریم و زندگی خواهیم کرد. امروز ما روز استقلالمان را جشن می‌گیریم!

ترامپ که می‌خواست از ماجرای کرونا برای تبلیغ انتخاباتی خود استفاده کند، این روزها از جبهه های مختلف به دلیل ناکارآمدی در مدیریت این بحران مورد حملات و انتقادات تند قرار گرفته است.

منتقدان معتقدند که عوامل فیلم روز استقلال باید از رییس جمهوری آمریکا به خاطر نقض قوانین کپی رایت شکایت کنند.

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان