arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

توصیه هایی برای مقابله با استرس کودکان و نوجوانان

یک روان شناس توصیه هایی برای مقابله با استرس کودکان و نوجوانان ارائه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روان شناس توصیه هایی برای مقابله با استرس کودکان و نوجوانان ارائه داد.

 

فرشته کریمی زاده به بیان راهکارهایی برای مقابله با استرس کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: اضطراب در کودکان به صورت رفتارهایی نظیر چسبیدن کودک به والدین، گریه، بی قراری، لجبازی، پرخاشگری ،بی خوابی ، کابوس‌های شبانه، شب ادراری و ناخن جویدن نمود پیدا می کند.

 

وی ادامه داد: صحبت کردن با کودک و فهمیدن این موضوع که درک او از شرایط بحران در چه حدی است که اگر اطلاعات او غلط است در حد درکش اصلاح کنید، اولین گام در کمک به کودک در مهار استرس است.

 

وی افزود: تشویق کودک به صحبت کردن در مورد نگرانی هایش و عدم سرزنش او خاطر داشتن یک احساس خاص و رفتار ناشی از آن نیز در کاهش اضطراب کودکان مؤثر است.

 

کریمی زاده تأکید کرد: همیشه در دسترس کودک باشید، بیشتر از آنچه که کودک نیاز دارد به او اطلاعات ندهید و مراقب صحبت های اطرافیان خود باشید.

 

وی آموزش رفتار های مربوط به سلامت ، دادن اطمینان خاطر به کودک و برنامه ریزی جهت انجام فعالیت های روزانه را از راهکاری های اساسی حفظ آرامش در کودکان دانست و گفت: عدم بازگویی اخبار منفی و اشاره به جنبه های مثبت شرایط پیش آمده می تواند استرس کودک را در شرایط بحران کمتر کند.

 

این روان شناسی در پیایان تأکید کرد: همراهی با کودک در انجام فعالیت هایی نظیر ورزش کردن، کتاب خواندن و انجام تکالیف در کاهش اضطراب کودکان نقش بسزایی دارد.

 

میزان

نظرات بینندگان