arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۴۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

تاریخ بازگشایی سینماهای ایتالیا اعلام شد

با توجه به کاهش ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در ایتالیا، زمان بازگشایی سینماهای این کشور اعلام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  با توجه به کاهش ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در ایتالیا، زمان بازگشایی سینماهای این کشور اعلام شد.

دولت ایتالیا به عنوان کشوری که بیشترین آسیب را از ویروس کرونا در اروپا خورده است، اعلام کرد سینماهای این کشور از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) بازگشایی می‌شوند.

مانند سایر کشورهای جهان که در حال کاهش محدودیت‌ها در زمینه تولید و اکران فیلم هستند، اقداماتی برای رعایت فاصله اجتماعی از جمله تنظیم صندلی‌ها و رزرو آنلاین بلیت برای حضور در سینماهای ایتالیا در نظر گرفته شده است.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا، اعلام کرد: ما با آگاهی از اینکه ممکن است دوباره منحنی شیوع بیماری کرونا صعودی شود، ریسک می‌کنیم.

او با ابراز نگرانی از ساختار به هم ریخته اقتصادی و اجتماعی ایتالیا گفت: این کشور نمی‌تواند تا تولید واکسن کرونا صبر کند.

ایتالیا در بین کشورهایی که بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر کرونا را داشته اند، با ثبت حدود ۳۲ هزار مرگ رتبه سوم را داراست. با این وجود، در هفته گذشته کمترین میزان مرگ بر اثر این بیماری در این کشور رقم خورد.

جشنواره فیلم ونیز -جشنواره مهم سینمایی این کشور- قرار است در تاریخ قبلی خود (اوایل ماه سپتامبر) برگزار شود؛ این در حالی است که گردهمایی و تجمع زیاد هنوز در ایتالیا ممنوع است.

در اوایل ماه مارس، ایتالیا اولین کشوری بود که محدودیت‌هایی را در پی شیوع ویروس کرونا در قاره اروپا اعمال کرد. البته از امروز تعطیلی‌ها در این کشور کمتر خواهد شد و فروشگاه ها، آرایشگاه ها، رستوران‌ها و اماکن گردشگری بازگشایی می شوند. باشگاه‌های ورزشی هم در این کشور، از ۲۵ می‌ و مرزها نیز از سوم ژوئن به روی کشورهای اتحادیه اروپا بازگشایی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان