arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران: شرایط برای سفر‌های غیرضروری و تفریحی امن نیست

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به این که هنوز شرایط برای سفر‌های تفننی، تفریحی و غیرضروری بین شهری ایمن نیست، از شهروندان خواست؛ سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر «علیرضا زالی» روز دوشنبه از بستری ۱۵۰ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های عادی، ۵۱ بیمار جدید در بخش‌های ویژه و ترخیص ۲۹۲ بیمار از بیمارستان‌های تهران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از نظر آماری تفاوت چشمگیری نسبت به روز قبل نداشتیم و شرایط از یک ثبات نسبی برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که شرایط فعلی می‌تواند شکننده باشد، افزود: با توجه به این که شواهد مستند و متقن علمی در زمینه رفتار بیولوژیک جدید ویروس و تقلیل خصلت حمله گری ویروس حاصل نشده، کما فی سابق شرایط را پر مخاطره تلقی می‌کنیم و طبق عادات گذشته باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ارتقای بهداشت فردی مورد توجه قرار گیرد تا شاهد روند روبه بهبودی برای روز‌های آتی باشیم.

زالی با تأکید بر اینکه شهروندان از انجام سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند، گفت: در بسیاری از استان‌ها شرایط کنترل بیماری کرونا کاملاً شکننده است و تهران نیز جزو کانون‌های آلودگی تلقی می‌شود، طبیعتاً با سفر شهروندان به سایر شهر‌ها امکان اختلاط جریان ویروس فراهم می‌شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: مسافرت علاوه بر این که ممکن است شرایط شهر‌هایی که به حدی از ثبات رسیده اند را مخدوش کند، شهروندان تهرانی را نیز با مخاطره روبرو می‌کند. زیرا در سفر افراد با محدودیت‌های بهداشتی مواجه می‌شوند و از سوی دیگر ممکن است باعث آلودگی سایر شهر‌هایی شوند که در روز‌های اخیر کم خطرتر بوده اند.

وی تأکید کرد: هنوز شرایط برای سفر‌های تفننی و غیر ضروری و بین شهری ایمن نیست و ممکن است خود را در معرض خطر قرار دهند. بنابر این توصیه می‌کنیم که سفر را به زمان مناسب دیگری موکول کنند.

زالی به افرادی که به هر دلیل مجبور به سفر هستند توصیه کرد؛ رعایت پروتکل‌های فردی و بهداشتی به ویژه در طول مسیر که بیشترین آسیب پذیری وجود دارد را مورد توجه ویژه قرار دهند و در مقصد نیز به اصول بهداشتی فردی و محیطی توجه داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.

نظرات بینندگان