arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

نتانیاهو خواستار عدم حضورش در جلسات اولیه محاکمه شد

نخست‌وزیر اسرائیل که متهم به چند پرونده فساد مالی است، خواستار عدم حضورش در جلسات اولیه محاکمه در دادگاه مرکزی قدس شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، امروز (دوشنبه)، از دادگاه مرکزی قدس خواست که در جلسات اولیه محاکمه‌اش که از روز یکشنبه آتی آغاز می‌شود، حضور پیدا نکند.

روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» به نقل از روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» نوشت که نخست‌وزیر اسرائیل در این درخواست علت عدم حضورش در جلسات اولیه را اختصاص این جلسات به مسائل عادی را مطرح کرده و گفته که در این جلسات به وجود او به عنوان متهم نیازی نیست.

به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو در ادامه مدعی شد که با توجه به هزینه اقدامات مربوط به تأمین امنیت نقل و انتقال او و بستن خیابان‌های منتهی به دادگاه، حضورش در این جلسات «غیر ضروری» است.

چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰۰ علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل مطرح است و او در ماه‌های گذشته، درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است. یکی از پرونده‌هایی که دادستان کل اسرائیل رسماً نتانیاهو را بر اساس آن متهم خواهد کرد پرونده موسوم به «۴۰۰۰۰» است؛ او در این پرونده متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون‌ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار اسرائیلی از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

در این خصوص، روزنامه هاآرتص، پیشتر، نوشته بود، انتظار می‌رود نتانیاهو در پرونده «۱۰۰۰» نیز رسماً متهم شود. این پرونده، اتهامات نخست‌وزیر اسرائیل درباره دریافت غیرقانونی هدیه از بازرگانان خارجی را شامل می‌شود.

دیگر پرونده مفتوح علیه نتانیاهو که علیه او اعلام جرم خواهد شد، پرونده ۲۰۰۰ است. نخست‌وزیر اسرائیل در این پرونده متهم است با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» زد و بند کرده تا در ازای پوشش مثبت از فعالیت هایش در این روزنامه، رقیب آن یعنی روزنامه «اسرائیل هیوم» را تحت فشار قرار دهد.

نظرات بینندگان