arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹

رئیس حراست فدراسیون فوتبال: باشگاه‌ها از کانال‌هایی که به نام آن‌ها است، شکایت کنند

رئیس حراست فدراسیون فوتبال گفت: به باشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم از کانال‌هایی که با نام آن‌ها در زمینه شرط بندی فعالیت می‌کنند شکایت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رضا نقی پور رئیس حراست فدراسیون فوتبال درباره موضوع شرط‍‌بندی در فوتبال گفت: سایت‌های شرط‌بندی فقط مختص فوتبال نیستند و در بازی‌های مختلف و در اکثر رشته‌های ورزشی نیز فعال هستند و بازی‌ها را به شرط می‌گذارند. ما به یک کارگروهی نیاز داریم که به صورت هدفمند و نتیجه‌گرا با این موضوع و مقوله مهم برخورد کنیم.

به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۷۵ قانون مجازات اسلامی، شرط‌بندی قمار محسوب می‌شود و هر کسی که به این کار ورود پیدا می‌کند مجرم است، اضافه کرد: مردم ما باید بدانند که سایت‌های شرط‌بندی به صورت هرمی متعلق به افراد خاصی هستند که درآمدزایی زیادی برای خودشان کسب می‌کنند. در واقع برنده واقعی صاحبان این سایت‌ها هستند. متأسفانه تمامی اطلاعات حساب کاربران شرکت‌کننده در این سایت‌ها به‌راحتی در اختیار صاحبان سایت قرار می‌گیرد. در این موضوع بحث پول‌شویی نیز وجود دارد.

رئیس حراست فدراسیون فوتبال «در گفتگو با برنامه تلویزیونی "ورزش تعطیل نیست» عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی فدراسیون‌های فوتبال در جهان و نهاد‌های بالا دستی آن‌ها، شناسایی عواملی است که با واسطه یا بی واسطه در نتایج مسابقات تأثیرگذار هستند. این دغدغه از سال ۲۰۰۶ میلادی به خاطر ماجرا‌هایی که در لیگ ایتالیا به وجود آمد مطرح شد.

نقی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا در سال‌های اخیر پرونده‌هایی داشته‌ایم که به دستگاه‌های امنیتی معرفی شده باشند، توضیح داد: ما پرونده‌های زیادی را به دستگاه‌های امنیتی معرفی کرده‌ایم. حتی یک سری پرونده‌ها را هم به فیفا معرفی کرده‌ایم. خوشبختانه ارکان قضایی فدراسیون فوتبال نسبت به این موضوعات واکنش نشان می‌دهند. ما با پلیس فتا ارتباط خوبی داریم و با ناجا هم نامه‌نگاری می‌کنیم. در سال‌های اخیر بسیاری از کانال‌ها را به این نهاد‌ها معرفی کرده‌ایم. به باشگاه‌ها نیز اعلام کرده‌ایم از کانال‌هایی که با نام آن‌ها در این زمینه فعالیت می‌کنند شکایت کنند. متأسفانه این سایت‌ها وقتی فیلتر می‌شوند با یک آدرس جدید دوباره شروع به فعالیت می‌کنند.

وی در رابطه با یکی از بازیکنان فوتبال که در خارج از کشور زندگی می‌کند و سایت شرط‌بندی دارد، اظهار داشت: کمیته اخلاق در خصوص ایشان حکم داده‌اند و او را جریمه نقدی کرده‌اند. فیفا هم این حکم را تأیید کرده است. اداره کل حراست وزارت ورزش و جوانان یک نگاه ویژه‌ای در بحث شرط‌بندی دارد. ما در حراست فدراسیون فوتبال یک کارگروهی را تشکیل دادیم که در این کارگروه فضای مجازی و محیط بازی‌ها را به خوبی رصد می‌کنیم.

رئیس حراست فدراسیون فوتبال تأکید کرد: در این قضیه باید ارگان‌های دیگر هم ما را کمک کنند. ما قبلاً درخواست کردیم که با حضور نمایندگان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری، بانک مرکزی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی یک کارگروهی تشکیل شود تا یک کار هدفمند و نتیجه‌گرا صورت بگیرد. امیدوارم این کارگروه تشکیل شود.

نقی‌پور در پایان خطرنشان کرد: بسیار راحت می‌توانیم از فوتبال لذت ببریم. متأسفانه این سایت‌های شرط‌بندی آن‌قدر وارد جزئیات فوتبال شده‌اند که به غیر از نتیجه بازی، به حوزه اوت‌ها، کرنر‌ها و کارت‌های زرد هم ورود کرده‌اند. متأسفانه در صدد این هستند که فوتبال پاک را ناپاک کنند. این مسئله نیازمند این است که بازیکنان و مسئولین ما در این زمینه مردم را هوشیار کنند و به جوانان بگویند که این راه یک راه خوب برای کسب درآمد نیست.

نظرات بینندگان