arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

ضرب‌الاجل ۳۰ روزه ترامپ به سازمان بهداشت جهانی

ترامپ تهدید کرده در صورتی که سازمان بهداشت جهانی تغییرات اساسی در ساختار مدیریتی خود ندهد، آمریکا پرداخت سهم خود از بودجه این سازمان را به طور کامل قطع خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"دونالد ترامپ" در ادامه انتقادهای خود علیه سازمان بهداشت جهانی برای این سازمان جهانی ضرب‌الاجل 30 روزه تعیین کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ در نامه‌ای به رییس سازمان بهداشت جهانی با اشاره به عملکرد ضعیف این سازمان جهانی بهداشتی در هفته‌های نخست شیوع اپیدمی ویروس کرونا در چین، این سازمان را متهم کرد که به موقع هشدارهای لازم را به کشورهای جهان نداده است.

ترامپ پیشتر نیز سازمان بهداشت جهانی را به همدستی با دولت چین متهم کرده است. اتهامی که هم از سوی این سازمان و هم از سوی دولت پکن رد شده است.

ترامپ تهدید کرده در صورتی که سازمان بهداشت جهانی تغییرات اساسی لازم را در ساختار خود انجام ندهد، ایالات متحده آمریکا ظرف 30 روز دیگر به طور کامل سهم خود از بودجه این سازمان را قطع خواهد کرد.

ضرب‌الاجل 30 روزه ترامپ به سازمان بهداشت جهانی

او در نامه خود خطاب به "تدروس آدهانوم" رییس سازمان بهداشت جهانی نوشته:" روشن است که خطاهای مکرر از طرف شما و سازمان متبوع شما در واکنش به این بیماری همه‌گیر برای دنیا بسیار پرهزینه بوده است. تنها راه پیش رو برای سازمان بهداشت جهانی این است که اگر واقعاً بتواند، استقلال خود را از چین نشان دهد... دولت من قبلاً گفتگو با شما در مورد چگونگی اصلاح سازمان را آغاز کرده است. اما به سرعت عمل لازم است. ما وقت برای تلف کردن نداریم."

رییس جمهوری آمریکا در این نامه مدیریت سازمان بهداشت جهانی را متهم کرده که به طور مستمر گزارش‌های اواخر سال 2019 میلادی درباره شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان چین را نادیده گرفته است.

ترامپ تهدید کرده در صورتی که سازمان بهداشت جهانی تغییرات اساسی در ساختار مدیریتی خود ندهد، آمریکا بخشی از بودجه این سازمان را که اکنون به طور موقت مسدود کرده به طور دائمی قطع می‌کند و نیز به عضویت در این سازمان پایان خواهد داد.

بسیاری از ناظران جهانی و سیاست‌مداران حتی در داخل آمریکا، ایجاد فشار از سوی ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی در مقطع کنونی را اقدامی غیرمسئولانه و باعث تضعیف تلاش‌های جهانی با محوریت سازمان بهداشت جهانی در مبارزه علیه ویروس کرونا می‌دانند.

در حالی که تعداد مبتلایان شناخته شده در آمریکا از رقم 1.5 میلیون نفر عبور کرده و تعداد قربانیان نیز به عدد 100 هزار نفر نزدیک می‌شود، ترامپ از هر سو در فشار داخلی شدید است.

از سویی حامیان سنتی ترامپ او را بابت بازگشایی هر چه سریع‌تر کسب و کارها تحت فشار قرار داده‌اند و از سوی دیگر منتقدان و مخالفان او به آمار بالای مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا استناد کرده و مدیریت دولت ترامپ به ویژه در هفته‌های نخست آغاز پاندمی کرونا در سطح جهان را ضعیف و ناکارآمد توصیف می‌کنند.

نظرات بینندگان