arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

کشف 5 پارکینگ احتکار خودرو/ دستگیری ۶٧٠ سارق و مالخر در پایتخت

رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۶٧٠ سارق، مالخر و.. در سی و پنجمین مرحله از طرح رعد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس پایتخت از دستگیری ۶٧٠ سارق، مالخر و.. در سی و پنجمین مرحله از طرح رعد خبر داد.

سردار حسین رحیمی امروز صبح در سی و پنجمین مرحله از طرح رعد پایتخت، اظهار کرد: با تلاش همکارانم در پلیس پایتخت طی سه روز گذشته بعد از ٢٠ روز کار اطلاعاتی که محصول این مرحله از طرح رعد است، با همکاری خوب دستگاه قضایی دستاورد های خوبی حاصل شد.

وی ادامه‌داد: از دستاوردهای این مرحله اجرای ٢٩١ حکم قضایی بود که طی آن ۶٧٠ نفر از سارقان، مالخران، سارقان خودرو و منزل و.. دستگیر شدند و در مجموع این افراد که در قالب ٢١ باند فعالیت می‌کردند از آن ها بیشتر از ٢١٧٠ اقلام سرقتی مردم کشف شد که ارزشش بالغ بر ۹.۵ و نیم میلیارد تومان است.

به گفته وی، ١٨٢ دستگاه موتور سیکلت و خودرو نیز طی این طرح کشف شده که ١٠٩ دستگاه خودرو بوده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه به ٨٨٠ پرونده پلیسی رسیدگی شده و در مجموع سه قبضه سلاح جنگی و ٣۴ قبضه سلاح سرد کشف شده است، گفت: برخورد با مزاحمت های خیابانی و برخورد با موتورسیکلت های سنگینی که امنیت خیابان ها را به ویژه در شب مختل کرده بودند در دستور کار بود که حدود ٣٩ دستگاه موتور سیکلت و ١٣ دستگاه خودرو نیز شب گذشته توقیف شد.

وی افزود: با دستگیری ٣٨ قاچاقچی کالا بالغ بر ١۴۴ هزار انواع کالا کشف شد و با تشکیل ٣٠ پرونده در اختیار مراجع قرار گرفتند و حدود ٣ میلیارد ارزش کالای کشف شده است.

سردار رحیمی اظهار کرد: طی این مرحله از طرح رعد، ١٠٨ کیلو از انواع مواد مخدر کشف شد.

وی با تاکید بر برخورد با احتکار خودرو گفت: پلیس چند روزی است وارد این موضوع شده و در ۴٨ ساعت گذشته با کشف پنج پارکینگ بالغ بر ۵۴٠ دستگاه خودرو که اکثرا محصولات ایران‌خودرو و سایپا هستند کشف شده است. این طرح با جدیت دنبال خواهد شد و قطعا با افرادی که طی این مدت این وسایل را خریداری و احتکار کردند برخورد می شوند.

 

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: روز گذشته همکارانم در پلیس امنیت اقتصادی ٢٣ نفر دلال ارزی را دستگیرکردند که بالغ بر ٨٠ میلیارد ریال انواع ارز از این افراد کشف شد.

سردار رحیمی افزود: در کشفیات این مرحله قرص های تقویتی بدنسازی که تقلبی و تاریخ گذشته نیز بودند کشف شد. در یک مورد از این کشفیات ۵.۵ میلیون عدد قرص هایی که تاریخ گذشته و فاسد بود در حال عرضه بود. ۳.۵ تن شیر خشک که اغلب فاسد شده بود نیز در میان کشفیات وجود داشت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان